Odata cu aparitia intenetului, lumea nu a mai fost niciodata la fel.  Au intervenit tot felul de schimbari majore in comportamentul consumatorului, in privinta nevoilor si dorintelor acestuia. In zilele noastre, este mult mai convenabil si practic sa cumperi ceva in cativa pasi simpli folosind computerul sau smartphone-ul.

La inceputul tranzitiei de la achizitii fizice la achizitii online, multe persoane se temeau de cumparaturile pe internet mai ales din cauza  problemelor de securitate a informatiilor personale. Dar timpul a trecut, iar magazinele au avut grija sa modifice acest aspect, oferind siguranta in timpul cumparaturilor online. Acum, consumatorii sunt din ce in ce mai obisnuiti si dornici sa faca tranzactii virtuale.

Desigur, magazinele fizice inca exista si au o cerere mare. Cu toate acestea, numarul de persoane care prefera sa cumpere pe internet este in continua crestere. Potrivit estimarilor ARMO (Asociatia Romana a Magazinelor Online), sectorul de e-commerce din Romania a depasit pragul de 4,3 miliarde de euro la finalul anului 2019, cu 20-22% mai mult decat in 2018 cand valoarea comertului online a fost estimata la aprox. 3,6 miliarde de euro. Potrivit estimarilor, comertul online va continua sa creasca si in 2020, cel mai probabil urmand sa depaseasca pragul de 5 miliarde de euro la finalul acestui an.

Si, analizand tot acest volum de vanzari, am creat o lista cu cele mai bine vandute produse de pe internet si domeniile in care merita sa investesti daca vrei sa incepi propria afacere:

Imbracaminte

Daca exista un singur tip de afacere care nu iese niciodata din trend, aceea este magazinul de imbracaminte. 

Acest lucru se datoreaza faptului ca hainele, accesoriile si pantofii sunt o industrie foarte prezenta in comert si, chiar daca imbracamintea este un element nelipsit din viata oamenilor, moda sezoniera ii determina pe oameni sa consume si mai mult. 

Inainte, oamenii trebuiau sa mearga la magazine nu numai sa incerce haine, ci mai ales sa vada ce era disponibil. Prin doar cateva click-uri este posibil sa descoperi tot ceea ce ofera comertul electronic si te poti bucura de imagini detaliate si descrieri complexe ale fiecarui produs in parte.

  • Tehnici de vanzare
  • Finanate si economie
  • Management si leadership
  • Marketing si branding
  • Marketing online
  • Resurse umane
  • PR si comunicare
  • Idei de afaceri
  • Interviuri antrepenori de succes
  • Povesti despre afaceri de succes
  • Tehnici de vanzare

    Tehnici de vanzare

Tehnici de vanzare

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Cum sa fii un lider eficient

    Cum sa fii un lider eficient

Cum sa fii un lider eficient

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Cum sa fii un lider eficient

    Cum sa fii un lider eficient

Cum sa fii un lider eficient

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Instrumente creative pentru reclame virale

    Instrumente creative pentru reclame virale

Instrumente creative pentru reclame virale

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Marketing online

    Marketing online

Marketing online

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Resurse umane

    Resurse umane

Resurse umane

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • PR si comunicare

    PR si comunicare

PR si comunicare

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

Cat despre problema de a nu putea incerca articolele vestimentare din magazinele online, astazi, majoritatea vanzatorilor digitali ofera tabele cu dimensiuni specifice, de exemplu, diametrul taliei si soldului; centimetrii bustului si ai gulerului; greutatea medie si inaltimea pentru fiecare dimensiune a pieselor din magazine.

Articole sportive

La prima vedere, produsele din aceasta categorie integreaza o parte din cele mentionate mai sus. Cu toate acestea, in cazul in care o persoana va cauta in mod special un produs sportiv, chiar daca este vorba de un articol vestimenar, este posibil sa caute folosind cuvinte cheie din domeniul respectiv precum “pantaloni fitness”. 

In aceasta nisa, poti gasi o gama diversificata de obiecte, de la echipamentul pentru antrenamentul de la sala, suplimente nutritive si accesorii pentru diverse activitati, pana la produsele create special pentru anumite sporturi. Daca afacerea ta vinde produse sportive si este dedicata unui singur articol, poti sa te concentrezi mai bine asupra acestuia si sa creezi strategii specifice pentru a-l vinde.

De asemenea, un lucru care trebuie mentionat este ca, in cazul articolelor sportive, publicul vizat este deseori unul informat care stie ce cauta.

Acest lucru se datoreaza faptului ca majoritatea oamenilor care cauta ceva in acest domeniu au deja o idee despre ceea ce au nevoie, astfel incat campaniile pot avea o abordare mult mai directa sau chiar personalizata pentru consumatorul lor.

Cosmetice

Publicul acestei nise este format in mare parte din femei de toate varstele. De exemplu, ingrijirea parului a fost intotdeauna explorata pe scara larga de catre femei. Cu toate acestea, astazi, este posibil sa observi multi barbati care sunt, de asemenea, interesati sa aiba grija de aspectul lor.

Prin urmare, investitia in aceasta nisa poate fi interesanta si profitabila. Ca si in cazul articolelor sportive, poti, de exemplu, sa te concentrezi asupra produselor de make-up, care este o nisa in continua crestere in tara noastra.

Un segment nemuritor al produselor cosmetice sunt parfumurile. Acest lucru se datoreaza faptului ca majoritatea consumatorilor prefera sa cumpere acest tip de produse online, fiind vanatorii celor mai bune preturi.

Carti

Amazon este unul dintre pionierii in vanzarile online, iar unele dintre cele mai bine vandute produse ale sale sunt cartile.

Acest tip de produs este foarte popular pe internet, deoarece cartile sunt capabile sa acopere o gama uriasa de solutii posibile pe care oamenii le cauta. In ciuda parerii colective asupra lipsei de interes fata de lectura in tara noastra, romanii au cumparat multe carti in ultimii cativa ani.

Acestia sunt incantati de faptul ca magazinele online nu ofera doar beletristica si manuale scolare, ci si carti care acopera o varietate de domenii, de la medicina si sfaturi culinare, pana la carti destinate dezvoltarii personale, printre multe altele. In plus, cartile au devenit o optiune foarte buna pentru cadouri pe tot parcursul anului.

Cursurile online

Romanii prefera cursurile online in favoarea celor traditionale deoarece ei cauta confort si flexibilitate cand vor sa invete lucruri noi.

Acest format online al cursurilor permite impartasirea cunostintelor fara ca elevii sa fie nevoiti sa plece de acasa pentru a studia.

Daca esti expert intr-un anumit domeniu sau stii sa faci ceva foarte bine, nu ezita sa iti impartasesti cunostintele mai departe cu oameni care doresc sa afle mai multe despre ceea ce tu ai invatat.

Aceasta este dinamica fundamentala a cursurilor online: esti un bun cunoscator intr-un anumit domeniu, creezi un curs online si il pui la dispozitia utilizatorilor care se afla in cautare de informatii.

Poti crea o carte electronica (asa numitele e-books), un videoclip, o comunitate online sau orice alt format care poate fi accesat prin internet.

Deci, gandeste-te la abilitatile tale si foloseste-le pentru a-i motiva pe cei din jur. Aceasta poate fi o modalitate excelenta de a incepe propria afacere si de a ajuta in continuare oamenii care au nevoie de experienta.

Aparate electrocasnice

Dispozitivele electronice, in general, sunt si au fost foarte cautate pe internet. Lista variaza de la televizoare, prajitoare de paine, mixere, frigidere si asa mai departe. Desigur, acestea sunt produse cu preturi ridicate care necesita o investitie mare din start.

Cu toate acestea, daca ai deja un magazin fizic de electrocasnice, este recomandat sa il transpui in mediul online. Vanzarile vor avea sanse mult mai mari de reusita din acest punct de vedere.

Telefoanele mobile

Urmarind in continuare linia dispozitivelor electronice, telefoanele mobile sunt incluse in topul celor mai vandute produse de pe internet.

Acest lucru se datoreaza in principal faptului ca romanii privesc smartphone-ul ca pe un accesoriu si isi doresc sa fie mereu in pas cu ultimele tendinte. Astfel, odata cu aparitia celui mai nou model de telefon, consumatorul nu ezita sa faca cercetari asupra dispozitivului si chiar sa il adauge in wish-list pentru o viitoare achizitie.

In plus fata de telefoanele mobile, la mare cautare se afla si accesoriile pentru acestea, cum ar fi husele, foliile de protectie, castile si multe altele. Aceasta este o nisa in care merita sa investesti, fara indoiala!