Este a patra oară când vorbim cu Camelia Dinu, fondator și instructor al Școlii de Dans SobiS, iar de fiecare dată reușește să ne motiveze prin spirit liber și modul în care a reușit să își transforme pasiunea într-un business înfloritor!

Subiectul de astăzi cuprinde cea mai nouă activitate a Cameliei, care pe noi ne-a impresionat fără dar și poate. De la hobby la carieră are ca scop motivarea tinerilor elevi prin propriile experiențe ale Cameliei, expuse într-un mod interactiv și deschis în liceele din București.

Long time no talk, Camelia! Să le luăm pe rând, De la hobby la carieră. Ne putem imagina ce înseamnă pentru elevi să observe cât de departe te poate duce propria pasiune. Ne poți spune mai multe despre acest proiect?



“De la hobby la carieră” – nu este chiar un proiect, dar poate deveni!

La inițiativa și invitația fostei mele eleve, Mihaela T., actual profesor în cadrul Liceului Tehnologic M. Vulcănescu, am participat la 2 ore de dirigenție cu elevii claselor a IX-a și a X-a, având ca temă abordarea subiectului mai sus menționat, respectiv „De la hobby la carieră”.

Care a fost sursa motivației din spatele acestei noi activități?



Nu știu dacă o pot numi o sursă, dar inspirația a venit din partea celei ce mi-a fost cândva elevă, iar azi prietenă, căci, se pare, ce-i drept și frumos, că la mine acest circuit elev-prieten a fost mereu și continuă și azi.

Ți-ai fi dorit ca pe vremea când tu însăți erai în postura elevilor cineva să îți vorbească despre importanța urmăririi pasiunior la școală?

Mi-ar fi plăcut să existe acel cineva, fie doamna dirigintă, fie un alt profesor la clasă, care să ne deschidă ochii, să ne ajute să descoperim noi orizonturi, care să ne vorbească despre cum să-ți urmezi pasiunea sau să descopere în noi, învățăceii, talente ascunse.

Însă eu m-am ghidat și mi-am ales ca model pe mama, apoi pe doamnele profesor de dans care mi-au predat cursuri de balet, dans și estetică la Clubul Copiilor Sector 4, unde astăzi eu îmi desfășor activitatea de coregraf.

Cum crezi că ar trebui să se implice părinții sau profesorii în sprijinirea copiilor lor în dezvoltarea pasiunii lor pentru dans?

Profesorii, dar mai ales părinții, trebuie să fie conectați și să se implice în acțiunile și activitățile copiilor, să cunoască și să observe aptitudinea, pasiunea și talentul copilului, pentru a-l putea ghida și susține în acea direcție. Și aici nu vorbesc neapărat despre pasiunea pentru această artă – dansul, ci orice mic talent, înclinație atât pe partea artistică, creativă, cât și pe științifică etc.

Cum decurge o întalnire cu elevii, în care vorbești despre pasiunea ta pentru dans și încercarea de a-i motiva să îți urmeze visul? Care sunt reacțiile copiilor? Care sunt reacțiile profesorilor?

Am dat startul acestor acțiuni de curând – eu, încântată că voi transmite ceea ce-mi este atât de drag – dansul, atât ca pasiune, cât și job/carieră, iar ei, liceenii – o parte fiind pe aceeași lungime de undă cu mine și captivați de cele transmise, dorind să afle parcursul drumului meu, iar alții dintre ei, cu alte ocupații, d’ale telefonului,  care nu se conectau la ceea ce era nou sau interesant de aflat.

Nu mi-am dorit să fac pe speaker-ul motivational!

Nu am pregătit acei „10 pași” de urmat! Dar mi-am dorit ca din puținul timp pe care l-am avut la dispoziție și cele câteva vorbe “alese” să trezesc interesul de a mă urmări, de a atinge acea parte care să declanșeze trezirea: “Ce vrei să te faci când vei fi mare?”

Întâlnirea a fost una interactivă, nu mi-am dorit să vorbesc doar eu, ci să-i și ascult, să le aflu doleanțele sau acele gânduri legate de viitor, pentru că ascultarea și atenția trebuie să fie reciprocă.

“Ti-ai pregătit un plan, ai schițat vreun traseu, niște pași pentru a-ți îndeplini visul sau să ajungi acolo unde îți dorești?”

Nu mulți copii au avut un răspuns pregătit legat de viitor, dar la unison răspunsul lor a fost: “Să facă bani!”, iar alții, încrezători în propriile puteri știau unde doresc să ajungă, ce țintesc în viitor.

Care crezi că e cea mai mare provocare pe care ai întâmpinat-o în a convinge copiii și adolescenții să își urmeze visurile și să își dezvolte o carieră în dans?

Aici nu a fost vorba doar de a-și dezvolta o carieră în dans pentru care firește e nevoie de o bază – să fi fost un dansator, să ai talent, să urmezi o școală în domeniu,  să urmezi cursuri de specializare, să aprofundezi diferite stiluri de dans…

Mi-am dorit ca indiferent de sfera aleasă, de ce carieră dorește să aibă elevul, prin puterea exemplului, noi, profii să modelăm drumul unor copii, viitori oameni mari, cu cariere de succes, să reușim să creionăm destine frumoase.

Ce sfat poți oferi tinerilor care se confruntă cu frica de eșec pentru a-și urma pasiunea pentru dans?

Cred că uneori această frică de eșec apare din familie, acolo unde copiii nu sunt susținuți în a-și urma traseul dorit.

Eu, una am făcut ceea ce mi-am dorit de mic copil, însă în urma pașilor mei a fost mereu mama, care a crezut în visul meu, în mine.

Pașii parcurși pentru împlinirea visului, țelului, ”Ce meserie îți alegi?” – ceea ce ai visat de mic copil sau cum se conturează ”Ce vrei să faci când vei fi mare?” țin de pasiune, dăruire, muncă, învățare, perseverență și… acel dram de noroc!

Care este cea mai mare recompensă pe care o simți atunci când vezi că un elev reușește să își urmeze pasiunea și să își atingă obiectivele propuse?

Sunt un om și un cadru didactic împlinit!

De ce spun asta? Pentru că în urma mea vin foști elevi ai trupei de dans care mi-au urmat traseul, iar ei predau azi clase de dans în cadrul Școlii de dans SobiS sau foste cliente de la clasele de gimnastică aerobică, care astăzi au propriul lor job și pasiune legat tot de gimnastică de întreținere, sport, mișcare și nutriție. Cu alte cuvinte, am ceva “moștenitori”!

Care sunt planurile de viitor pentru De la hobby la carieră? Cum speri să continui să inspiri și să motivezi copiii și adolescenții mai departe pe acest drum?

Mi-aș dori câteva colaborări și cu alte școli/licee la ora de dirigenție, și nu numai. Eventual și niște ore “altfel”, niște clase de educație fizică și sport/dans “altfel” în cadrul Programului “Școala altfel”.