Comunicarea este unul dintre principalele instrumente pentru a ajunge la clienti si pentru a genera o experienta pozitiva pentru ei. Acest lucru evidentiaza importanta transmiterii unui mesaj clar, obiectiv si, de asemenea, in conformitate cu nevoile oamenilor.

Prin urmare, este necesar sa personalizezi si sa segmentezi publicul, ajungand la oamenii potriviti la momentul potrivit!

Identificarea unui public tinta si construirea unui profil persona este primul pas in alegerea canalului, a formatului mesajului si a limbajului care trebuie utilizat in actiunile de marketing viitoare.

In acest articol vom analiza principalele diferente dintre publicul tinta si persona, si pe care dintre acestea ar trebui sa te axezi pentru a cosntrui o stategie eficienta:

Intelegerea publicului tau: care este importanta segmentarii?

Te-ai oprit vreodata sa te gandesti la oamenii care cumpara produsele sau serviciile oferite de afacerea ta? Ce caracteristici ii uneste?

Este probabil sa existe grupuri cu aspecte similare. Cunoasterea acestui lucru este esentiala nu numai pentru pozitionarea pe piata, ci si pentru intelegerea nevoilor acestor oameni.

In cazul marketingului, segmentarea are o importanta deosebita. De la acesta vei structura nu numai metodele de comunicare, ci si formatul materialului si tipul de abordare care va avea cel mai mare impact asupra clientilor.

  • Tehnici de vanzare
  • Finanate si economie
  • Management si leadership
  • Marketing si branding
  • Marketing online
  • Resurse umane
  • PR si comunicare
  • Idei de afaceri
  • Interviuri antrepenori de succes
  • Povesti despre afaceri de succes
  • Tehnici de vanzare

    Tehnici de vanzare

Tehnici de vanzare

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Cum sa fii un lider eficient

    Cum sa fii un lider eficient

Cum sa fii un lider eficient

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Cum sa fii un lider eficient

    Cum sa fii un lider eficient

Cum sa fii un lider eficient

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Instrumente creative pentru reclame virale

    Instrumente creative pentru reclame virale

Instrumente creative pentru reclame virale

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Marketing online

    Marketing online

Marketing online

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Resurse umane

    Resurse umane

Resurse umane

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • PR si comunicare

    PR si comunicare

PR si comunicare

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

Cand activitatea de cercetare se concentreaza pe directionare, sansele de a avea campanii eficiente sunt mult mai mari.

Publicul tinta vs Persona: care sunt principalele diferente?

Probabil ai simtit deja ca unele marci par sa-ti inteleaga perfect dorintele si sa te abordeze in momentele de care ai nevoie cel mai mult, nu?

Acesta nu este un truc magic, ci o strategie pentru definirea publicului tinta si/sau a personei.

Public tinta

Publicul tinta este un concept care se refera la un segment social specific, cu o mare sansa de achizitie a unui anumit produs sau serviciu. Acesta serveste ca baza pentru construirea unei campanii de marketing reusite.

Pentru a-l determina se efectueaza o serie de cercetari cu scopul de a gasi caracteristici comune in grupul in care va fi focalizata strategia.

Datele precum varsta, genul, clasa sociala si locatia sunt doar unele dintre aspectele luate in calcul pentru aceasta delimitare.

Imagineaza-ti, de exemplu, un brand care vinde produse cosmetice online. Printr-un sondaj, s-a stabilit ca publicul este format din femei, cu varste cuprinse intre 20 si 50 de ani, care au castiguri intre 2000 si 5000 lei.

Persona

La randul sau, conceptul de persona este o abordare diferita. O putem defini ca reprezentarea semi-fictiva a unui consumator standard, creata pentru a defini clientul ideal al unei afaceri.

In delimitarea sa, date precum varsta, genul si clasa sociala sunt completate de comportamente si caracteristici precum informatii demografice, istoric familial, motivatii, vise, obiective de viata, provocari si altele.

Folosind ca exemplu acelasi brand care vinde produse cosmetice, construim o persona in urmatorul mod: o femeie de 35 de ani, care are 2 copii, castiga aproximativ 3000 lei, locuieste intr-un cartier de clasa superioara si gaseste in produsele brandului o modalitate de a-si pastra aspectul tanar.

Ai vazut diferenta?

Care sunt avantajele lucrului cu un public tinta?

Fiecare dintre aceste concepte are avantajele sale. Incepand cu publicul tinta, printre cele principale putem evidentia identificarea existentei unor audiente diferite.

In multe cazuri, acelasi brand are grupuri diferite care ii folosesc produsele sau serviciile. Atunci cand se determina publicurile tinta este posibil sa stim care sunt cumparatorii de nisa de care trebuie sa tinem cont pentru afacere in cazul elaborarii unei noi strategii.  

Prin aceasta actiune, este posibil sa se stabileasca daca va fi vizat intreg publicul sau daca este necesar ca strategia sa se concentreze asupra unui tip specific de consumator.

Un alt avantaj este sa poti lucra la identitatea si limbajul folosit de afacere, pana la urma, vei avea mai mult control asupra persoanelor cu care vei vorbi.

Aceasta deschide spatiu pentru o productie de continut mai larga, stabilind un echilibru al actiunilor si identificand, de asemenea, modificarile si imbunatatirile care trebuie aplicate produselor sau serviciilor.

Care sunt principalele avantaje ale construirii unei Persona?

Crearea unui profil persoana este mult mai specifica, astfel incat, beneficiile de a lucra cu aceasta difera de publicul tinta.

Concentrarea pe un tip specific de consumator ajuta la formarea unei baze foarte apropiate de realitate. Acest lucru duce la procesul de construire a unei strategii de marketing personalizate.

In afara de limbajul personalizat, afacerea are o idee mai clara a canalelor de comunicare in care trebuie sa investeasca, formatul de continut preferat, oportunitati de actualizare (o strategie in care vanzatorul poate sugera un produs sau serviciu in plus fata de ceea ce este deja achizitionat) si beneficiile extra(oferind un produs complementar celui achizitionat).

O alta diferenta este ca persoana poate fi aplicata in toate etapele vanzarilor si marketingului, inclusiv crearea unui nou produs sau serviciu.

Cum sa alegi intre publicul tinta si persoana?

Daca doresti sa faci cercetari de piata, publicul tinta iti va permite colectarea extinsa a datelor.

Pe de alta parte, daca doresti sa construiesti strategii de marketing digital sau sa incepi sa investesti cu resurse limitate, persoana este capabila sa ofere un rezultat satisfacator.

Recomandat ar fi sa incepi cu un studiu pe publicul tinta. Acest lucru iti va oferi o viziune de ansamblu asupra afacerii si te va ajuta sa delimitezi consumatorii care iti cumpara produsele sau serviciile. De acolo, poti segmenta folosind profilul persona.

Datorita informatiilor ample in cazul strategiei bazate pe profilul persona, atat din punct de vedere demografic, cat si din punct de vedere comportamental, este posibil sa intelegi mai multe aspecte cu privire la decizia de cumparare a clientului. In consecinta, poti utiliza persona pentru a ghida actiunile de marketing, atat timp cat te folosesti de publicul tinta la baza implementarii acestora.