Creatorul de continut este profesionistul care se dedica producerii de continut pe internet, fie in format text, video, imagine sau audio.

Cu siguranta ai vazut cel putin un blogger care calatoreste peste tot in lume si posteaza sfaturi despre cele mai bune destinatii pe blogul sau sau un make-up artist care creeaza videoclipuri si ofera sfaturi despre tehnici si trucuri de machiaj pe YouTube sau acel expert in marketing digital care ofera sfaturi pe podcast-ul sau.

Toate acestea sunt exemple de creatori de continut, care isi educa sau distreaza publicul pe internet, impartasind ceea ce au ce stapanesc cel mai bine: cunostintele si talentele lor!

Dar cum a devenit aceasta activitate o profesie profitabila?

Mai jos, puteti vedea o cronologie scurta despre aparitia, profesionalizarea si scenariul actual privind performanta creatorilor de continut.

Scenariul actual

Tocmai datorita acestei profesionalizari, cererile ambelor parti – branduri si creatori de continut – au crescut foarte mult.

Pe de o parte, persoanele care au inceput sa profeseze ca si creatori de continut, in ciuda faptului ca nu s-au gandit la profit initial, de-a lungul timpului au vazut o mare oportunitate de a genera venituri din aceasta profesie. La randul lor, brandurile au inceput sa priveasca acesti creatori de continut ca niste mijloace ideale de a face publicitate.

  • Tehnici de vanzare
  • Finanate si economie
  • Management si leadership
  • Marketing si branding
  • Marketing online
  • Resurse umane
  • PR si comunicare
  • Idei de afaceri
  • Interviuri antrepenori de succes
  • Povesti despre afaceri de succes
  • Tehnici de vanzare

    Tehnici de vanzare

Tehnici de vanzare

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Cum sa fii un lider eficient

    Cum sa fii un lider eficient

Cum sa fii un lider eficient

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Cum sa fii un lider eficient

    Cum sa fii un lider eficient

Cum sa fii un lider eficient

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Instrumente creative pentru reclame virale

    Instrumente creative pentru reclame virale

Instrumente creative pentru reclame virale

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Marketing online

    Marketing online

Marketing online

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Resurse umane

    Resurse umane

Resurse umane

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • PR si comunicare

    PR si comunicare

PR si comunicare

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

In 2020, majoritatea creatorilor de continut castiga notorietate si relevanta datorita producerii de continut spontan. Astfel, publicul identifica usor cazurile in care persoana respectiva vorbeste despre un produs pe care probabil ca nu il consuma in mod obisnuit, ceea ce poate fi daunator atat pentru marca, cat si pentru creatorul de continut.

Creatorul de continut vs Influencer

Creator de continut, influencer, blogger, youtuber: este posibil sa te intrebi deja daca exista diferente intre acesti termeni. Iar raspunsul este da, exista!

In general, fiecare creator de continut este un influencer – sau are potentialul de a deveni – dar nu fiecare influencer este un creator de continut. Iata care este diferenta dintre acesti termeni:

Influencer

In general, un influencer digital este cineva care are un profil activ pe cel putin o retea sociala. Pentru a fi considerat in acest fel, este necesar, cel putin, sa aiba un numar relevant de urmaritori si un volum mare de interactiuni.

De asemenea, ne putem lega de sensul cuvantului. Astfel, un influencer este si persoana care face – sau are potentialul de a face – o diferenta in decizia de cumparare sau in formarea unei opinii a urmaritorilor sai.

Mai exista si cazul vedetelor, care sunt poate exemplele principale de influenceri care nu produc continut. In Romania exista numeroase vedete care realizeaza mai multe parteneriate platite cu marci pe Instagram, dar nu putem spune ca sunt creatori de continut.

Micro-Influencer

Dupa cum spune si numele, micro-influencerul joaca acelasi rol ca si influencerul, dar pe un spectru mai mic. Cel mai mare diferentiator este faptul ca acest influencer are o relevanta locala, restrictionat in continuare la un singur oras sau stat, la anume nisa si asa mai departe.

Nu exista un consens cu privire la numarul de adepti si acest parametru depinde de interesele marcii. Cu toate acestea, putem considera ca aceia care au pana la 50 de mii de urmaritori apartin acestei categorii. Acesti influenceri pot fi aliati mari ai marcilor regionale.

Creator de continut

Pentru a fi considerat un creator de continut, un influencer trebuie sa ofere adeptilor sai ceva. Da, este posibil sa influentam fara a oferi continut!

Creatorul de continut este cel care foloseste profilul sau online pentru a adauga o anumita valoare la ceea ce ofera adeptilor sai, chiar si in cazurile in care nu exista un brand pe care il promoveaza.

Aici vorbim, de exemplu, despre bloggeri care publica intotdeauna sfaturi de calatorie, instagrameri care ofera informatii despre un anumit domeniu de activitate sau youtuberi care vorbesc despre cele mai variate subiecte, cu scopul de a educa.

Asadar, profesia de creator de continut este una pe cat de noua, pe atat de admirabila. Atat timp cat acesti oameni isi dedica resursele si enegria pentru a transmite ceva pozitiv mai departe, cu siguranta merita urmariti!