Daca esti activ pe retelele sociale, cu siguranta folosesti emojis zilnic.

Astazi, ele sunt mai mult decat simple completari ale mesajelor. Adesea, emojis sunt indispensabile pentru a face textele mai empatice si mai asertive.

Dar te-ai gandit vreodata daca merita sa folosesti emojis in comunicarea afacerii tale? 🤔

Probabil ai observat alte companii care folosesc emojis, chiar si in comunicarea B2B. De fapt, acestea sunt o strategie foarte eficienta, daca este folosita intr-un mod adecvat.



Prin urmare, iti vom arata in acest articol, de ce sa folositi emojis si cum sa le utilizezi intr-un mod profesionist si distractiv. 

Ce sunt Emojis?

Emojiis sunt reprezentari grafice ale emotiilor, actiunilor si obiectelor.

In zilele noastre, toata lumea are pe tastatura smartphone-ului mai multe emojis pe care sa le foloseasca in mesaje. Iar partea cea mai buna este ca apar noi emojis in fiecare zi, reprezentand tot ceea ce iti poti imagina. (🤯💃🔥🍭🎯🛒 …)



Ceea ce putini stiu este faptul ca Emojis au aparut cu mult timp in urma in Japonia, in anii 90 si au fost inventate de un barbat pe nume Shigetaka Kurita. De-a lungul timpului, emojis au cucerit lumea pana cand au ajuns sa se bucure de popularitate maxima astazi, mai ales in cazul retelelor sociale.

De ce sa folosesti emoji in marketing digital?

Un lucru deja stiut este faptul ca emojis ajuta la facilitarea interactiunii sociale, permitand oamenilor sa se exprime mai bine prin mesaje. 💬

In ciuda faptului ca sunt mai populare pe WhatsApp sau Facebook Messenger, emojis sunt, de asemenea, un succes imens pentru retele sociale, cum ar fi Instagram, unde le gasim in mai mult de jumatate din descrierile foto, instastories si chiar descrierile contului de utilizator sau de afaceri.

In cazul afacerilor, folosirea emojis pe retelele sociale este un mijloc minunat de a te apropia de publicul tau. Ele atrag atentia, fac textul mai luminos si mai interesant si genereaza mai mult engagement. 😍

Asadar, de ce sa nu folosesti un simbol care sa reprezinte ceea ce vrei sa spui, uneori chiar mai bine decat cuvintele in sine? 🧐

Insa, aminteste-ti intotdeauna faptul ca este necesar sa iti cunosti publicul inainte de a proiecta orice strategie de marketing digital. In cazul utilizarii emojis in comunicare, este necesar sa stii daca publicul tau este cu adevarat deschis catre acest tip de limbaj.

Cum sa folosesti emoji intr-un mod distractiv si profesional?

In primul rand, trebuie sa stii cand sa utilizezi un emoji. Daca deja utilizezi social media in strategia ta de marketing, acesta este un semn ca ar trebui sa folosesti si emojis in comunicare. ✅

Premisa este valabila si pentru e-mail marketing, daca trimiti deja e-mailuri si iti doresti subiecte atractive pentru abonatii tai. ✅

Un alt mod de a sti daca ar trebui sa utilizezi sau nu emojis in strategia ta de marketing este sa faci o cercetare de piata 🔎 si sa construiesti un buyer persona. 👤

Evalueaza daca publicul tau accepta acest tip de limbaj si daca este atras de continutul care include emojis. Daca raspunsul este da, nu pierde timpul! ✅

Nu ar trebui sa folosesti emojis doar de dragul de a o face, ci trebuie sa le privesti ca pe o completare a textului, astfel incat sa nu devina o multime de simboluri lipsite de sens. 

Emoji in retelele sociale

Pe retelele sociale, poti utiliza emojis in postari, campanii, storys sau chiar descrieri ale contului de afaceri pentru a face textul mai vizibil si distractiv. Desigur, va trebui sa le folosesti pe cele care se potrivesc subiectului. De exemplu, poti utiliza emojis sub forma de sageti pentru a face un call to action asupra unui link care trimite spre site-ul web al afacerii tale.

Emojis in E-mail Marketing

In E-mail marketing, poti utiliza emojis in subiectul de e-mail pentru a atrage atentia destinatarilor. Emojis sunt un declansator excelent pentru publicul vizat, facandu-i pe acestia sa isi doreasca sa citeasca e-mailul mai departe. In acest caz, utilizeaza emojis care accentueaza informatia transmisa de textul subiectului.

Cele mai recente studii au aratat ca, atunci cand au fost folositi emojis in subiect, rata de deschidere a fost cu pana la 56% mai mare 📈 comparativ cu subiectele construite doar din text.

Cu toate acestea, nu uita ca este posibil ca aceasta strategie sa nu fie bine primita de anumite tipuri de public. Solutia aici este sa efectuezi teste repetate pentru a vedea daca merita cu adevarat sa integrezi emojis in afacerea ta. 🧐