Nutriționiștii susțin că o masă sănătoasă trebuie să cuprindă toate ingredientele din piramida alimentară, dar trebuie să păstrăm proporțiile recomandate de aceasta. În timp ce legumele, cerealele și fructele pot fi consumate la fiecare masă din zi, alimentele care conțin zaharuri sau uleiurile trebuie să fie incluse în alimentație în cantități mai mici. Așa că atunci când mergi la cumpărături, asigură-te că ai pus în coș suficiente legume, fructe și cereale, dar și ouă, lactate și carne. 

Legume și fructe

Legumele și fructele nu ar trebui să lipsească din alimentația ta zilnică, deoarece sunt surse esențiale de apă, fibre, minerale sau vitamine. Dacă sunt consumate regulat, ele pot proteja organismul împotriva anumitor afecțiuni cronice. De asemenea, nutriționiștii recomandă să consumăm mai multe legume decât fructe, deoarece au mai puțin zahăr și sunt mult mai bogate în fibre. Iar din categoria legumelor, cele mai recomandate pentru consumul zilnic sunt: broccoli, conopida, ciupercile, usturoiul, tomatele, țelina, fasolea verde, salata verde, dovleceii sau varza. În schimb, în ceea ce privește fructele, cele recomandate sunt: bananele, fructele de pădure, afinele, portocalele, avocado, căpșunele sau merele. În general, coșul ideal pentru o săptămână ar trebui să conțină aproape 3 kg de fructe și legume, pentru o singură persoană.

Cereale 

Conform piramidei alimentare, cerealele constituie în mod normal un sfert din cantitatea de alimente pe care trebuie să le consumăm zilnic. Iar United States Department of Agriculture recomandă să consumăm în jur 170 de grame de cereale pe zi, ceea ce echivalează cu aproximativ șase felii de pâine. Însă, pentru o dietă sănătoasă, ar fi indicat să consumi cât mai multe cereale integrale, sau pâine fabricată din făină integrală. Atunci când consumi cereale integrale te poți bucura de întreaga valoare nutritivă a fiecărui bob, în comparație cu produsele rafinate (precum pâinea albă, orezul alb și pastele) care folosesc doar miezul boabelor de cereale. De asemenea, cerealele integrale au un aport ridicat de fibre și un indice glicemic mai mic decât variantele rafinate. Fibrele din cerealele integrale te vor ajuta să ai o digestie mai bună, să te saturi cu o cantitate mai mică de alimente și să menții nivelul optim de energie pentru o perioadă mai lungă de timp.

Produsele alimentare de origine animală

Pe lângă fructe, legume și cereale, o masă sănătoasă trebuie să cuprindă și produse alimentare de origine animală. Iar printre cele mai sănătoaseingrediente de acest fel se numără peștele, ouăle, iaurtul, laptele integral și brânzeturile, care pot fi consumate zilnic. Pieptul de pui sau carnea de vită sunt, de asemenea, bogate în substanțe nutritive, însă specialiștii recomandă să consumăm cu moderație aceste două tipuri de carne. 

Nutriționiștii ne spun să consumăm ouă la micul dejun, deoarece sunt bogate în proteine de bună calitate şi conţin mulţi nutrienţi esenţiali. În plus, consumul de ouă la micul dejun sporeşte senzaţia de saţietate, iar astfel vom consuma mai puţine calorii în următoarele 36 de ore.  

Și lactatele sunt esențiale pentru o masă sănătoasă, iar iaurtul grecesc este cea mai bună opțiune, deoarece acesta conţine până la de trei ori mai multe proteine decât alte tipuri de iaurturi. Unii experţi spun că iaurtul grecesc ar avea până la aproape 9 grame de proteine la 100 de grame din respectivul produs.

Apă

Pentru o viață sănătoasă este recomandat să te hidratezi corespunzător, așa că este recomandat să consumi 2-3 litri de apă pe zi. De asemenea, ar fi bine să bei apă plată și nu carbogazoasă, deoarece bulele duc la distensia stomacului, și implicit, la necesitatea ingerării unei cantități mai mari de alimente, ulterior, pentru a ne sătura. Iar pe lângă apă, poți consuma și ceaiuri, care conțin antioxidanți, necesari pentru protejarea organismului. În schimb, ar trebui să renunți la sucurile carbogazoase și la cele care au un mare adaos de zahăr.

  • Tehnici de vanzare
  • Finanate si economie
  • Management si leadership
  • Marketing si branding
  • Marketing online
  • Resurse umane
  • PR si comunicare
  • Idei de afaceri
  • Interviuri antrepenori de succes
  • Povesti despre afaceri de succes
  • Tehnici de vanzare

    Tehnici de vanzare

Tehnici de vanzare

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Cum sa fii un lider eficient

    Cum sa fii un lider eficient

Cum sa fii un lider eficient

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Cum sa fii un lider eficient

    Cum sa fii un lider eficient

Cum sa fii un lider eficient

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Instrumente creative pentru reclame virale

    Instrumente creative pentru reclame virale

Instrumente creative pentru reclame virale

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Marketing online

    Marketing online

Marketing online

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Resurse umane

    Resurse umane

Resurse umane

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • PR si comunicare

    PR si comunicare

PR si comunicare

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

Așadar, acestea sunt alimentele pe care ar trebui să le cuprindă o masă sănătoasă. Însă, pe lângă o dietă echilibrată, este important să respecți orarul fiecărei mese, ca să nu dereglezi funcționarea organismului. Iar în anumite perioade ale anului poți să renunți pentru o săptămână la proteinele de origine animală și să le înlocuiești cu proteine vegetale. 

Acest lucru va ajuta cu siguranță la detoxifierea organismului și îți va oferi o stare de bine, atât la nivel fizic, cât și la nivel psihic. Iar dacă ești vegetarian și vrei să comanzi mâncare în București, poți folosi oricând o aplicație de catering, unde găsești o mulțime de restaurante cu mâncare sănătoasă, potrivită dietei tale.