Costin Manea este co-fondatorul PriceVent, o solutie puternica de monitorizare care urmareste automat preturile concurentilor zilnic, folosind instrumente de raportare si tehnologie de ultima ora, pentru a ajuta afacerile sa fie mereu cu un pas inaintea concurentilor.

Un mare pasionat al noilor tehnologii, Costin isi foloseste munca pentru a ajuta companiile sa utilizeze avantajul tehnologic pentru a evolua.

Costin ne va dezvalui detalii despre cariera sa, ne va povesti cum au fost inceputurile, care i-au fost piedicile, dar si avantaleje de-a lungul timpului, ce ar fi facut diferit si ce planuri are pentru viitor.

  • Buna Costin, dupa cum stii, Portal Management se pozitionează ca o sursa de inspiratie pentru performanta in afaceri. Prin urmare, te rugam sa ne spui ce anume te motiveaza pe tine? Ce te determina sa iti continui dezvoltarea si sa ramai in fruntea unei afaceri de succes? 

La momentul in care vorbim, principala motivatie este tocmai faptul ca ideea mea a avut succes si continua sa se dezvolte, dar la baza motivatiei sta o “mancarime” pe care cred ca o are orice antreprenor si fara de care nu cred ca poti sa faci sacrificiile necesare pentru a-ti porni propria afacere.

  • Sa aruncam o scurta privire in trecut si sa ne amintim cum era Costin Manea la inceput de drum. In calitate de antreprenor, care au fost primii pasi pe care i-ai facut si cum ai descrie experienta asta?

Primii pasi in lumea antreprenoriatului i-am facut acum mai bine de 10 ani, cand am facut un website in care publicam review-uri foarte detaliate si extrem de tehnice despre notebookuri. Atunci am castigat si primii bani din reclama aparuta pe acel website. A fost o experienta motivanta, deoarece mi-am dat seama ca, daca depui efort acolo unde trebuie, lucrurile incep sa se lege. Chiar daca pentru asta am sacrificat nopti, weekenduri si aproape tot ce insemna timp liber, pentru ca activitatea de testare a produselor si realizarea unui astfel de articol este destul de consumatoare de timp atunci cand iti doresti sa faci ceva cu adevarat profesionist.

  • Daca ne-ai acordat cateva cuvinte despre inceptulul tau profesional, ce sfat i-ai oferi unei persoane la inceput de cariera?

Eu sunt inginer ca formare, iar debutul meu profesional a avut loc intr-o fabrica in care se produceau matrite pentru mase plastice si alte piese mecanice. Nici acum nu am pierdut total legatura cu acest domeniu. Inceputul de cariera este unic pentru fiecare din noi si cred ca daca te dezvolti continuu si ai grija sa fii cea mai buna versiune a ta in rolul pe care trebuie sa-l indeplinesti, rezultatele si aprecierea celorlalti nu vor intarzia sa apara.

  • Ti-ai dorit intotdeauna sa faci ceea ce faci in prezent?

 O, nu! Cand eram copil, iar parintii sau adultii in general ma intrebau ce vreau sa ma fac cand voi fi mare, raspunsul era: inginer mecanic auto.  Sincer, nu imi mai aduc aminte de ce spuneam asta, probabil pentru ca imi placeau foarte mult masinile, lucru care nu s-a schimbat nici in ziua de astazi. Si avand in vedere faptul ca am terminat Politehnica cu specializarea Tehnologia Constructiilor de Masini – TCM, cum este cunoscut printre ingineri, cel putin in ceea ce priveste scoala am fost foarte aproape de ceea ce imi doream cand eram mic.

  • Tehnici de vanzare
  • Finanate si economie
  • Management si leadership
  • Marketing si branding
  • Marketing online
  • Resurse umane
  • PR si comunicare
  • Idei de afaceri
  • Interviuri antrepenori de succes
  • Povesti despre afaceri de succes
  • Tehnici de vanzare

    Tehnici de vanzare

Tehnici de vanzare

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Cum sa fii un lider eficient

    Cum sa fii un lider eficient

Cum sa fii un lider eficient

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Cum sa fii un lider eficient

    Cum sa fii un lider eficient

Cum sa fii un lider eficient

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Instrumente creative pentru reclame virale

    Instrumente creative pentru reclame virale

Instrumente creative pentru reclame virale

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Marketing online

    Marketing online

Marketing online

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Resurse umane

    Resurse umane

Resurse umane

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • PR si comunicare

    PR si comunicare

PR si comunicare

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

 In prezent, viata mea profesionala se apropie mai mult de software decat de “fiare” sau “roti dintate”, asa cum obisnuieste sa spuna un alt inginer din familie cand se refera la formarea mea. Dar nu regret nimic. Imi place tot ce inseamna tehnologie, iar in software lumea este mult mai dinamica  si mai spectaculoasa decat in orice alt domeniu.

  • Cum se impaca viata profesionala cu cea personala? Iti ramane timp liber?

Le-am impacat cum am stiut mai bine. Imi fac timp liber pentru ca este necesar, dar am avut si perioade in care nu aveam timp mai deloc de prieteni sau familie.

Am doi baieti si incerc sa imi petrec cat pot de mult timpul cu ei. Este adevarat ca inca muncesc in unele seri si uneori si in weekend, dar o fac fara sa afectez timpul alocat familiei sau prietenilor. Daca se iveste ocazia unei iesiri in natura cu familia sau a unei intalniri cu prietenii, acestea au prioritate.

  • Daca ai avea ocazia de a incepe totul de la zero, ce ai face diferit?

Nimic. Poate as incepe totul mai devreme, ca sa pot invata mai repede din greseli.

  • Povesteste-ne despre PriceVent. Cum a luat nastere si ce provocari a intalnit de-a lungul timpului?

Acum 6 ani, am infiintat un mic magazin online care avea ca obiect de activitate vanzarea de bunuri din zona materialelor de constructii. Eram noi in piata si nu cunosteam concurenta foarte bine, mai ales pe cea din online.

Nevoia de a monitoriza competitorii m-a facut sa caut o solutie mai usoara decat cea de urmarire a comparatoarelor de preturi sau de a folosi diverse fisiere Excel, ori alte mijloace ce pareau pertinente la acea vreme.

In cautarile mele, am dat peste un software de monitorizare a preturilor similar cu ceea ce este acum PriceVent, diferenta fiind ca acela nu era chiar cea mai prietenoasa unealta cu care sa-ti faci o strategie comerciala. Avea lipsuri foarte mari la capitolul rapoarte, iar costurile de utilizare erau foarte ridicate. Nu prea am avut de ales si am platit, respectiv utilizat acea solutie timp de 2 ani, cred, timp in care mi-am facut o idee destul de clara despre ce se putea imbunatati la ea si de ce anume aveam, de fapt, nevoie ca antreprenor in eCommerce.

Afacerea cu magazinul online a fost vanduta dupa 3 ani celui mai “aprig” competitor al nostru, dar intrebarea daca pot face un software de monitorizare de preturi mai bun si mai accesibil decat ceea ce gasisem pe piata a ramas. Asa ca, am inceput sa intreb in dreapta si-n stanga cunoscutii care se pricep la programare daca s-ar aventura intr-un astfel de proiect si, uite asa, am reusit sa fac echipa cu doi prieteni cu care am si dezvoltat, de altfel, PriceVent. A fost o perioada destul de anevoioasa, pentru ca dezvoltarea de software nu este deloc un job usor sau la indemana oricui. Insa satisfactia unei aprecieri de tipul “imi place mult solutia voastra” venita din partea unui client este priceless.

  • Cum ai reusit sa iti castigi primii clienti si cum faci acest lucru in prezent?

Primul client a fost un magazin online care comercializeaza materiale de constructii. Activand timp de 3 ani in aceasta zona, mi-a fost usor sa ii conving de utilitatea unei astfel de solutii. In prezent, folosim instrumentele de marketing si intalnirile, mai mult online din cauza pandemiei, dar mie imi place sa ma vad cu oamenii si fata in fata. Asa ca, sper sa reiau acesta activitate cat mai curand posibil.

  • Ce tendinte simti ca aduce piata aceasta, a solutiilor software pentru companii, in urmatorii ani?

Iata o intrebare grea. As incepe prin a spune ca, in Romania, companiile vor fi nevoite sa se digitalizaze si ca aceasta ar trebui sa fie tendinta. De la simpla utilizare a unui CRM pana la integrarea fluxurilor de date intre departamente si intre companie si furnizori, parteneri, clienti etc. Va fi din ce in ce mai greu sa fii competitiv daca nu te folosesti de tehnologie, iar concurenta o foloseste pe toate planurile. PriceVent este doar o picatura in acest ocean de solutii software ce iti pot automatiza procesele repetitive si consumatoare de timp. Focusul ar trebuie sa fie pe afacere si nu pe procese, caci pentru ele exista tehnologie.

  • Din pacate, in Romania lucrurile se misca mai anevoios decat in tarile dezvoltate. Care au fost cele mai mari piedici pe care le-ati intampinat de-a lungul timpului si care sunt responsabilitatile pe care un antreprenor trebuie sa le aiba mereu in vedere?

Nu cred ca in Romania lucrurile se misca mai anevoios din punct de vedere al afacerilor. Personal, nu am intampinat piedici care tin de ceva specific acestei tari. Singura piedica la care contribuie Romania din perspectiva antreprenoriala este lipsa de educatie in acest sens. Nu avem programe in educatie care sa le starneasca interesul celor tineri, sa-i determine sa-si faca propriile afaceri. Dar si acest impediment este cumva compensat de accesul mult mai facil la informatii in raport cu perioade de acum 10, 20 de ani.

Singura responsabilitate a unui antreprenor este sa dezvolte afacerea. Trebuie sa profite de orice oportunitate care apare, iar daca nu se ivesc astfel de oportunitati, sa si le creeze.

  • In final, te rugam sa ne lasi cateva cuvinte care sa serveasca drept motivatie pentru cititorii nostri. Aceste cuvinte vor deveni “citatul Costin Manea”.

Mai degraba as cita un slogan al unei companii care are foarte putina legatura cu tehnologia, dar care cred ca se potriveste de minune viitorilor antreprenori: “JUST DO IT”.

In Romania este o lipsa enorma de antreprenori. Numarul de IMM-uri raportat la populatie este cu aproximativ 50% sub media UE, iar noi tragem aceasta medie in jos. Facand parte din UE, cifrele noastre fac parte din calculul acestei medii. Aceasta realitate este, in acelasi timp, o mare oportunitate. Avem loc in Romania de noi si noi firme aflate la inceput de drum.

Vreau sa le spun celor care se gandesc sa-si inceapa propria afacere sa aiba un pic de curaj si disponibilitate la efort. Nu trebuie sa fii un geniu si sa ai studii la cele mai prestigioase universitati pentru a avea o afacere de succes. Ai nevoie doar o idee buna si multa putere de munca.