In multe tari din lume, angajatii se plang de faptul ca cei care ii conduc nu le multumesc nici macar o data pentru felul in care se implica in derularea sarcinilor profesionale. De pilda, o cercetare realizata de compania canadiana Accountemps, specializata in resurse umane, arata faptul ca in SUA, circa 41% dintre salariati se plang ca seful lor nu le multumeste suficient de des pentru munca depusa de-a lungul timpului.
Business Insider citeaza un sondaj al celor de la Accountemps si arata ca, de pilda, in zona Quebec din Canada, 30% dintre angajati deplang faptul ca nu primesc destule multumiri din partea managerilor. Expertii canadieni sustin ca aceasta cifra este una consistenta, iar multi angajati apreciaza ca felul in care se implica in munca ar trebui sa fie recunoscut si pus in valoare de liderii lor.
Specialistii de la Accountemps le recomanda managerilor care vor sa le fie recunoscatori angajatilor, sa isi felicite subordonatii atunci cand acestia finalizeaza cu bine o sarcina mai dificila.
Nu este bine sa amanati acest moment, deoarece cu cat veti recunoaste munca lor, cu atat gestul va capata o semnificatie mai importanta, spun specialistii.
Laudele colegilor sunt la fel de importante ca si recunoasterea din partea sefilor!
Recomandarea expertilor este aceea ca un lider sa nu se gandeasca la faptul ca va trebui neaparat sa isi recompenseze salariatii cei mai activi cu anumite sume de bani. Exista si alte variante in acest sens, precum mai multe zile de concediu sau acordarea unor bilete la un spectacol la care sa poata lua parte si familia angajatului, de pilda.
Este necesar sa va realizati o scala de recunoastere publica si sa tineti cont de faptul ca deseori, daca veti adresa o multumire sincera unui angajat, aceasta poate sa fie suficienta. Cu toate acestea, eforturile exceptionale ale angajatilor ar trebui sa fie recompensate pe masura, scrie sursa citata. Un bun manager va trebui sa analizeze in mod constant felul in care salariatii isi indeplinesc targetul si sa le sublinieze in cadrul sedintelor de evaluare a performantelor lor.
Cei de la Accountemps sustin ca laudele colegilor sunt la fel de importante ca si recunoasterea din partea sefilor. Este bine sa va asigurati ca promovati incurajarea membrilor echipei voastre de a-si felicita public un coleg pentru un target indeplinit la timp.
Nu va sfiiti sa solicitati in acest sens si opinia celor care lucreaza pentru voi! Puteti realiza chiar si sondaje in randul angajatilor, deoarece obtinerea opiniei lor in acest fel va da voie sa va asigurati ca cele doua parti gandesc la fel in ceea ce priveste evolutia in viitor a companiei.
Mihai Matei