Purtatorul de cuvant are o sarcina foarte importanta in organizatia pe care o conduci, intrucat, in foarte multe situatii, reflecta imaginea companiei si transmite o atitudine oficiala. Din acest motiv, el trebuie ales cu foarte multa atentie, tinand cont de o serie de factori.

Purtatorul de cuvant trebuie sa aiba, in primul rand, toate calitatile si competentele oricarui practician de relatii publice. Cu toate acestea, nu orice om de PR poate fi desemnat in aceasta functie.

Cristina Coman, specialista in relatii publice, identifica o serie de patru caracteristici ale unui bun purtator de cuvant:

  • trebuie sa cunoasca foarte bine toate aspectele legate de activitatea organizatiei pe care o reprezinta
  • trebuie sa cunoasca toate obiectivele si strategiile organizatiei
  • trebuie sa aiba capacitatea de a se exprima clar, de a fi convingator si de a putea vorbi cu lejeritate in public
  • trebuie sa posede increderea tuturor membrilor organizatiei

Analizand aceste calitati ale unui purtator de cuvant adecvat, intelegem ca acesta trebuie sa fie persoana care sa stie tot ce se intampla in organizatie, pentru a nu ramane fara raspuns in fata unor intrebari ale jurnalistilor. Totodata, absolut toate declaratiile pe care acesta le face trebuie sa coincida cu politica, principiile, valorile, identitatea si cultura organizatiei. In plus, el trebuie sa fie un om charismatic, dar, in acelasi timp, sa isi poata impune autoritatea. In cadrul companiei trebuie sa fie placut atat de conducere, cat si de angajati, pentru a fi la curent cu toate deciziile, opiniile si situatiile neprevazute din cadrul acesteia.

Foarte multi antreprenori considera ca nu este necesara desemnarea unei persoane in aceasta functie, intrucat ei insisi pot da cele mai eficiente declaratii si isi pot reprezenta cel mai bine compania. Acest tip de mentalitate este gresita si iata trei dintre motivele cele mai importante care sustin aceasta afirmatie:

  • un antreprenor are alte prioritati, astfel nu poate fi oricand la dispozitia jurnalistilor
  • antreprenorul nu are nici studii de specialitate si nici abilitati de comunicare, in mod necesar
  • aparitiile dese in fata presei determina un nivel de epuizare al impactului comunicational, tocmai de aceea, este bine ca liderul organizatiei sa apara in mass-media, doar in situatii speciale

 

  • Tehnici de vanzare
  • Finanate si economie
  • Management si leadership
  • Marketing si branding
  • Marketing online
  • Resurse umane
  • PR si comunicare
  • Idei de afaceri
  • Interviuri antrepenori de succes
  • Povesti despre afaceri de succes
  • Tehnici de vanzare

    Tehnici de vanzare

Tehnici de vanzare

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Cum sa fii un lider eficient

    Cum sa fii un lider eficient

Cum sa fii un lider eficient

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Cum sa fii un lider eficient

    Cum sa fii un lider eficient

Cum sa fii un lider eficient

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Instrumente creative pentru reclame virale

    Instrumente creative pentru reclame virale

Instrumente creative pentru reclame virale

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Marketing online

    Marketing online

Marketing online

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Resurse umane

    Resurse umane

Resurse umane

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • PR si comunicare

    PR si comunicare

PR si comunicare

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)