Conform Baymard Institute, o companie de cercetare din Marea Britanie, 67,45% din cosurile de cumparaturi online sunt abandonate.

Astfel, pentru fiecare 100 de clienti potentiali, 67 dintre ei vor pleca fara sa cumpere. Te-ai gandit vreodata cat de mult ar creste profitul tau daca acei clienti nu si-ar abandona cosul de cumparaturi?

In mod clar, abandonarea cosurilor de cumparaturi este o mare problema.  Iata cateva dintre motivele principale pentru care cumparatorii isi abandoneaza cosul de cumparaturi:

Costuri neasteptate

Probabil ai mai experimentat acest lucru inainte. Adaugi mai multe articole in cosul de cumparaturi, iar inainte de a finaliza comanda esti asaltat de taxe suplimentare care nu erau specificate in pretul initial al produsului.



Majoritatea clientilor parasesc imediat cosul de cumparaturi si pleaca in cautarea altor furnizori care nu percep taxe suplimentare. Pe buna dreptate, aceasta situatie nu este una dintre cele mai fericite.

Site-ul s-a prabusit sau a fost prea lent

Multi comercianti online isi gazduiesc site-urile pe servere cu performante slabe si, prin urmare, incarcarile pot fi de cele mai multe ori lente. Dar serverele nu sunt singura problema, optimizarea corecta a site-ului face de cele mai multe ori diferenta.

Utilizatorii parasesc o pagina care nu s-a incarcat in cel mult doua secunde. Imagineaza-ti cata rabdare au in cazul cosului de cumparaturi daca site-ul tau se misca incet. Avand grija de acest aspect, vei obtine mai multa vizibilitate, clienti fericiti si comenzi finalizate cu succes.



Pretul prezentat in moneda straina.

Majoritatea vanzatorilor online accepta acum comenzi internationale. Daca esti unul dintre ei, este important sa afisezi sau sa oferi capacitatea de a arata care este costul exact in moneda locala a cumparatorului.

Acest lucru economiseste timpul vizitatorilor si va simplifica semnificativ procesul de cumparare. Un alt exeplu asemanator este limba: rata de abandon este mai mare daca nu exista o opriune pentru limba vorbita de utilizator.

Iata 8 pasi care vor maximiza procesul de finalizare al cumparaturilor:

1. Afisarea de imagini

Ofera imagini clare si reale ale articolelor care vor fi cumparate de clienti. In locul unui simplu text pentru a descrie produsul, este intotdeauna mai bine sa folosesti o imagine suficient de descriptiva.

2. Editarea usoara a cosului de cumparaturi

Cumparatorii nu doresc sa fie blocati pe pagina de check-out. Daca au facut greseli in selectarea articolelor si au nevoie sa inlature sau sa adauge rapid altceva, asigura-te ca le este usor sa faca acest lucru.

Exista numeroase site-uri a caror pagina de check-out se inchide complet in cazul in care utilizatorul se intoarce in site pentru a adauga alte produse. Astfel de cazuri atrag de la sine o rata mare de abandon a corusilor de cumparaturi.

3. Mai multe metode de plata

Ia in considerare oferirea optiunilor de plata ramburs, numerar, ordin de plata, transfer bancar precum si a altor metode in functie de audienta si demografia pe care o vizezi. Clientii vor alege intoatdeauna un site care ofera mai multe posibilitati de plata in favoare unuia care permite doar plata cu cardul, de exemplu.  

4. Ofera asistenta

Furnizarea unui numar de telefon sau a unei casute de chat pe pagina de checkout ofera clientilor incredere si usureaza orice nelamuriri pe care le au. In plus, daca au o intrebare, este mai bine pentru ei sa intrebe chiar atunci si acolo, mai degraba decat sa paraseasca site-ul fara sa clarifice ceea ce au in minte.

5. Evita inregistrarile

Una dintre cele mai mari probleme in procesele de efectuare a platilor este obligatia pentru utilizator de a se inregistra pe site-ul web pentru a finaliza achizitia. Un studiu realizat de User Interface Engineering a aratat o crestere de 45% a cumparaturilor cand inregistrarea silita a fost eliminata de pe pagina de finalizare a comenzii.

6. Ofera transport gratuit

Intr-adevar, aceasta optiune nu este una favorabila pentru ambele parti. Cu toate acestea, cand este posibil, ar trebui introdusa. Un studiu Deloitte a daratat ca 69% dintre clienti au mai multe sanse sa faca cumparaturi de la magazinele online care ofera transport gratuit. Si un studiu ComScore a descoperit ca 61% dintre cumparatori ar renunta la comanda daca nu se oferea transport gratuit.

7. Adauga recenzii pe pagina

Daca nu esti un brand bine cunoscut, credibilitatea va fi o problema pentru clientii tai. Afisand opinii si recenzii de la clienti, poti ajuta la ameliorarea problemelor pe care le pot avea cumparatorii si poti diminua rata de abandon a cosurilor de cumparaturi.

8. Ofera garantii si rambursari de pret

Nu in ultimul rand, 36% dintre cumparatori nu isi finalizeaza achizitia din cauza pretului. Printr-o garantie ii oferi cumparatorului increderea ca a gasit cea mai buna oferta si nu are nevoie sa compare preturile cu cele ale concurentilor. Si, avand o politica de rambursare clara si practica, vei maximiza si mai mult experienta de cumparare.