Cand vine vorba de experientele de continut remarcabile din ultimii cativa ani, Spotify este o platforma care merita mentionata in acest sens. Dincolo de interfata sa eleganta si o vasta biblioteca muzicata, exista ceva cu adevarat remarcabil la aceasta platforma, si anume: continutul personalizat!

Daca 100 de utilizatori Spotify s-ar afla intr-o camera, ar exista in acelasi timp si 100 de playlisturi personalizate. In loc sa ofere utilizatorilor acelasi set generic de liste de redare, Spotify a creat o experienta personalizata bazata pe obiceiurile de ascultare ale fiecarui utilizator, care este alcatuita doar din tipurile de continut pe care acestia le favorizeaza.

Ei bine, aceeasi strategie poate fi aplicata chiar si in content marketing!

Cum poti crea experiente de continut personalizate precum Spotify?

Continutul, la fel ca si playlisturile, trebuie sa fie remixat din cand in cand pentru a atrage utilizatori. In calitate de specialisti in marketing, trebuie sa adaptam continutul la fiecare etapa a calatoriei cumparatorului, in acelasi mod in care Spotify construieste playlisturi pe placul utilizatorilor sai.



Exista cateva aspecte cheie pe care trebuie sa le ai in vedere atunci cand faci acest lucru, pentru a crea experiente de continut care atrag publicul si genereaza conversii.

Forma de prezentare a continutului

Daca judecam cartile dupa coperta si vinul dupa eticheta, la fel este analizat si continutul nostru de catre utilizatori.

Asadar, cand te uiti la blog-ul sau site-ul tau, iei in considerare urmatoarele intrebari?



  • Este estetic placut si atragator?
  • Este relevant pentru mesajul transmis?
  • Este in concordanta cu ceea ce ai astepta de la aceasta companie in calitate de consumator final? 

Cel mai probabil, nici Spotify nu s-ar fi bucurat de succesul pe care il are astazi daca platforma nu ar fi avut un vizual atragator. Asadar, ia in considerare acest aspect!

Structura continutului

Structura nu se refera la modul in care este prezentata fiecare postare individuala pe blog. Acest lucru se refera la faptul ca tot continutul tau (postari pe blog sau in social media, videoclipuri, e-books, infografice) este organizat eficient, in asa fel incat un utilizator poate sa gaseasca ceea ce are nevoie atunci cand ajunge pe unul dintre canalele prin care compania ta comunica.

Pentru a respecta in continuare comparatia, imagineaza-ti o situatie in care esti bombardat cu recomandari muzicale total haotice, din genuri si perioade diferite sau chiar cu piese in limbi de care nu ai auzit vreodata.

Asadar, pentru a evalua structura continutului tau, gaseste un raspuns la urmatoarele intrebari:

  • Continutul este organizat intr-un mod intuitiv pentru actualii si potentialii clientii?
  • Este usor de navigat? Exista o bara de cautare si o bara de navigare functionala?
  • Informatiile au fost grupate in functie de subiect, rol sau industrie? 

Oportunitati de engagement

Aspectul si structura continutului tau sunt doua elemente pe care trebuie sa le iei in considerare daca iti doresti clienti fericiti. Cu toate acestea, oricat efort si timp ai investi in cele doua, uneori e nevoie de mai mult de atat pentru a obtine engagementul dorit.

Din acest motiv, este nevoie sa cauti diverse modalitati prin care sa iti faci continutul atragator pentru utilizatori, determinandu-i pe acestia sa se implice in postarile tale.

Pentru a determina cat de atragatoare este experienta de continut pe care compania ta o ofera, ia in considerare urmatoarele intrebari:

  • In ce moduri inviti utilizatorii sa se implice in continutul distribuit catre ei?
  • Ai folosit indemnuri personalizate si contextualizate?
  • Recomanzi continut relevant?

Pe langa aceste consideratii, exista cateva alte lucruri pe care le poti face pentru a oferi o experienta de continut personalizata utilizatorilor tai. La urma urmei, o experienta de continut cu adevarat eficienta il va face pe utilizator sa se simta ca si cand continutul ar fi fost creat special pentru el.

Suntem norocosi ca inteligenta artificiala ne ofera o modalitate usoara de a realiza acest lucru si partea buna este ca AI se afla intr-o continua dezvoltare!

Chiar daca nu utilizezi AI, incearca sa iti propui ca obiectivul tau final sa fie acela de a elimina orice punct mort in experenta de continut destinata utilizatorilor.  Oferind recomandari continue (si relevante), precum Spotify, te poti asigura ca interactiunile publicului cu elementele de continut sunt atat semnificative, cat si intentionate!