Francizele sunt o oportunitate pentru un inceput in antreprenoriat, iar cu o documentatie corecta, ajungi ca sansele de esec sa fie 0. Inainte de a cumpara o franciza ieftina, ai nevoie sa vii cu o investitie din bugetul personal, sa faci un reseasch de piata, sa intocmesti un plan de afacere, sa analizezi concurenta si sa pozitionezi bine brandul in fata potentialilor cumparatori sau ai clientilor fideli.

Francize ieftine sunt la tot pasul, iar in Romania, aceast timp de afacere este unul foarte intalnit. Numai la primul gand, iti vin in minte francize ieftine precum 5toGO, Melli Melo, Ted`s Coffee Co.

Ce este franciza?

Este o oportunitate incredibila daca faci totul ca la carte. Pentru o persoana care doreste sa treaca in clasa de mijloc, este oportunitatea de a crea profit si un venit corect prin detinerea propriei afaceri. Pentru tinerii nostri, este oportunitatea de a obtine un loc de munca de prim rang, de a castiga experienta la locul de munca si de a castiga independent bani de buzunar. Pentru lucratorii mai in varsta sau cu experienta, este o oportunitate de a-si dezvolta abilitatile de management si, eventual, de a invata suficient pentru a-si incepe afacerea. Pentru consumator, este asigurarea ca atunci cand ia decizia de cumparare, o poate face cu incredere, stiind ca vecinul este cel care detine afacerea.

Asa ca profita de ocazie pentru a intelege ce inseamna franciza. O franciza este un tip de licenta care acorda unui francizat acces la cunoștintele, procesele și marcile comerciale detinute ale unui francizor, permitand astfel francizatului sa vanda un produs sau un serviciu sub numele comercial al francizorului. In schimbul achizitionarii unei francize, francizatul platește de obicei francizorului o taxa initiala de pornire și taxe anuale de licenta.



Cum devine o afacere o franciza?

Francizorul tipic incepe ca o afacere mica, detinuta local, care a obtinut un oarecare succes in sectorul lui. De obicei, drumul catre franciza incepe atunci cand un client intreaba propritearul afacerii cum poate deschide si el o afacere similara; aceasta intrebare este adesea declansatorul care are ca rezultat nasterea unor noi sisteme de franciza. In urmatoarele cateva luni, proprietarii de afaceri locale vor lucra cu avocati, consultanti, contabili, bancheri, web designeri si alti profesionisti pentru a proiecta si dezvolta sistemul de franciza – o investitie considerabila. Aceasta investitie poate fi si riscanta, pentru ca nimeni nu poate garanta francizorului in curs de dezvoltare ca oricine va alege vreodata sa devina francizat, indiferent de cat de mult a investit in dezvoltarea sistemului. Deschiderea oricarei afaceri este riscanta, iar atat francizorul, cat si francizatul sunt persoane care isi asuma riscuri.

Odata ce sistemul de franciza este gata, francizorul in curs de dezvoltare va petrece in general luni de zile investind in publicitate si marketing pentru a recruta primul sau francizat. Daca au noroc, la trei sau patru luni dupa ce incep sa ofere francize, va fi semnat primul lor acord de franciza. Si daca totul merge bine, vor mai trece inca noua luni inainte ca primul francizat sa isi deschida locatia si sa inceapa sa plateasca francizorului orice taxa de licenta.

Cum devine cineva francizat?

Pentru francizat semnarea contractului de franciza este doar inceputul. Apoi, incepe procesul imprumuturilor (adesea prin luarea unui al doilea credit ipotecar), cautand locatia potrivita, negociand inchirierea, angajand arhitecti si constructori. Procesul presupune, de asemenea, dotarea locatiei cu echipamentele si instalatiile necesare, cumpararea produselor si ingredientelor de care va avea nevoie, precum si participarea la cursuri/traininguri organizate de francizor, atragerea angajatilor, formarea propriilor manageri si al personalului si comercializarea noii afaceri in cartier. Ei fac totul in speranta si asteptarea ca clientii vor intra pe usa magazinului. Din fericire, sa cumperi o francize de la un brand deja cunoscut inseamna ca acestia vor avea clienti care cauta produsele sau serviciile acestuia, inainte de deschiderea afacerii. Reprezinta impartirea unui brand intre doua companii independente, ce are ca locatie cartierul pe care tu il alegi si care este sub controlul francizatului, ceea ce face ca franciza sa aiba un succes atat de mare.



Francizele sunt afaceri independente

Se spune ca francizatii si francizorii lor sunt aceeasi afacere si ca, prin urmare, un mic francizat independent ar trebui considerat parte a unei companii mai mari pentru practicile de sindicalizare si angajare. Este ca si cum ai spune ca chiriasul unui apartament si proprietarul imobilului fac parte din aceeasi familie, deoarece au o adresa comuna.

Deoarece apartenenta la sindicat este in declin de zeci de ani, crearea perceptiei ca francizatii si francizorii sunt o singura entitate promoveaza initiativele organizationale ale sindicatelor (si a devenit o parte majora a strategiei lor de supravietuire).

Francizorii si francizatii sunt intreprinderi independente care impartasesc o marca in baza unui acord de licenta. Din punct de vedere practic, rolul unui francizor este de a-si creste numarul de francize si de a sprijini acele afaceri francizate inainte si dupa deschidere. Rolul francizatului este de a servi produsele si serviciile de marca publica pe pietele locale la standardele de calitate definite de francizor; francizatul are controlul asupra managementului zilnic al afacerii sale, inclusiv asupra angajatilor acestora.

Atat francizorul, cat si francizatul sunt afaceri independente – singurul control real pe care un francizor il are asupra francizatilor sai este asigurarea faptului ca experienta comuna a sistemului este furnizata la acelasi nivel de calitate pe care il asteapta consumatorii si pe care il cere legea. Puterea francizei consta in faptul ca, in ultimii 230 de ani, am invatat cum sa impartasim o marca si sa atingem obiectivul de sustenabilitate consecventa, permitand oamenilor de afaceri independenti sa detina si sa gestioneze o afacere si, in acest proces, sa creeze pentru ei insisi profit.

Afacerile infloritoare de astazi detinute la nivel local au creat cea mai de succes crestere in clasa de mijloc decat in ​​orice moment al istoriei. Datorita francizei, venitul local este creat in comunitati; Ia  in considerare ca, daca lucrezi pentru o companie fara franciza, sansa de a detine vreodata o locatie sub acel brand este zero. Dar pentru angajatii dintr-o locatie francizata, acest obiectiv de proprietate este atins in fiecare zi.

Noi am pregatit pentru tine o lista de idei de francize ieftine in Romania, cu care sa iti incepi propria afacere.

1. Franciza Meli Melo – francize ieftine

Este una dintre cele mia buna francize ieftine de la noi din tara, magazine pe care il zaresti la tot pasul prin centrele comerciale mari si mijlocii. Meli Melo este un brand cu peste 20 de ani de activitate, care a strans pana in prezent 60 de magazine fizice, in doua tari, dintre care 2 francize la noi in tara. Investitia in aceasta franciza este de 5.000 euro.

Avantajele acestei francize ieftine sunt:

  • un concept profitabil, confirmat prin continuitate si rezultatele obtinute prin magazinele proprii;
  • gama de produse atractiva si extensa;
  • know-how de business;
  • suport & training specific;
  • parteneriate consolidate cu furnizorii.

Daca iti doresti sa investesti intr-o astfel de franciza, gasesti mai multe informatii aici.

2. Franciza Ted`s Cooffee Co. – francize ieftine

TED’S COFFEE CO. e locul in care te bucuri de cafeaua ta preferata, servita cu un zambet larg, asa cum spune sloganul acestui brand. Aceasta poate fi o francize avantajoasa, deoarece stim cu totii cat de mare este consumul de cafea si cat de pretentiosi si atenti la detalii au devenit romanii in acest aspect.  

TED’S COFFEE CO. este un brand local, detinut de un antreprenor roman, care se bucura in acest moment de 23 de unitati. Investitia in aceasta francize este de 1.000 euro/m2.

Daca iti doresti sa afli mai multe despre aceasta franzica ieftina, poti accesa link-ul aici.

3. Franciza 5toGO – francize ieftine

5toGO este un brand romanesc cu cel mai mare lant de cafenele ready to go din tara. Se bucura in acest moment de 100 de locatii, activitatea lor incepand in 2015.

Franciza este destul de usor de obtinut, iar consturile se intind intre 15.000 si 20.000 euro, costuri care include taxa de francize, in valoare de 4.500 euro.

Pana in acest moment, celor doi proprietary 5toGo li s-au alaturat inca 60 de antreprenori romani, care au investit intre 15.000 de euro si 20.000 de euro.

Daca iti doresti sa afli mai multe despre aceasta francize ieftina, gasesti mai multe detalii aici.

4. Franciza Dulce D’Or – francize ieftine

Cu un cost minim de 2.750 de euro poti cumpara o franciza Dulce D’Or, asta daca iti doresti o unitate mobila. Daca iti doresti un magazin fizic, investitia porneste de la 2.300 euro. Dulce D’Or face cozonaci secuiesti de-ti ploua-n gura.

Ce este inclus in aceasta suma?

Francizatul primește pavilionul tip rulota complet utilata, dotata cu linia tehnologica de inalta calitate. In aceasta suma sunt incluse si acceptarea in retea, consultanta, trainingul si amplasarea pavilionului.

Cu ce trebuie sa vina in plus francizatul?

Trebuie sa cumpere frigiderul, cuptorul cu microunde, chiria spatiului si materia prima, plus redeventa luanara de 400 de euro.  

Daca iti doresti un amplasament fix, taxa francizei este de 2.000 de euro, iar francizatul beneficiaza de linia tehnologica, consultanta, training si acceptarea in rețea. Inca 2.000 de euro se aloca amenajarii spatiului, brandingului si logo-ului, plus redeventa lunara de 300 de euro.

Daca vrei sa afli mai multe detalii, gasesti informatii aici.

5. Franciza Patria Credit – francize ieftine

Daca esti din Mehedinti, Buzau sau Botosani francizele Patria Credit sunt o idee numai buna, pentru ca in aceste zone isi doresc sa se dezvolte. Patria Credit este o institutie financiara nebancara (IFN), specializata in finantarea agricultorilor si a microintreprinderilor, in special din mediul rural.Asa ca, daca iti doresti francize ieftine, te-ai putea gandi la deschiderea unui IFN.

Costul unei francize Patria Credit este alcatuit dintr-o investitie initiala neta de aproximativ 5.500 de euro si o redeventa de marketing de 100 euro/luna.

Daca ti-a placut articolul nostru despre francize ieftine, impartaseste-l cu prietenii si apropiatii tai.