Generatia care vine din urma in campul muncii, mai bine spus milenarii, au cel putin 3 probleme majore: sunt motivati sa lucreze doar la proiecte cu insemnatate, iar cele mai raspandite doua boli ale acestei generatii sunt depresia si anxietatea. Majoritatea celor din aceasta generatie prefera sa lucreze de acasa. Insa cerul nu e atat de negru. Mai multe studii au aratat ca cei care lucreaza de acasa, indiferent de motiv, sunt extrem de productivi si eficienti. Bineinteles, lucratul de acasa ofera niste avantaje indiscutabile: flexibilitatea (iti programezi timpul cum vrei tu, important e sa iti implinesti deadline-urile), spatiul (lucrezi de unde vrei tu) si lista poate continua.

Cel mai mare avantaj, daca stam sa ne gandim, este libertatea de a iti manevra timpul.

Insa, cum fiecare lucru bun vine cu un „dar” al sau, oamenii care lucreaza de acasa nu sunt implicati in sedintele de brainstorming spontane, nu au o relatie cu colegii lor de munca si daca sunt din alt oras este mai greu pentru ei sa ajunga la team building-uri. Iar fix aceste lucruri sunt punctele cheie in a face un angajat sa fie implicat in munca sa si sa se integreze cu usurinta in echipa.

Iata cum poti schimba acest lucru prin 3 abordari simple.

 



1. Integrarea angajatilor care lucreaza de la distanta in echipa

 

Un om se integreaza intr-un loc sau altul in functie de cum se intelege cu oamenii din jurul sau, iar acest lucru presupune sa cunoasca oamenii cu care va lucra. Asadar, un inceput bun ar fi sa stabiliti o ora, zilnic, in care sa existe un video-call, atat pentru ca angajatul tau sa anunte ca si-a inceput programul, dar si pentru  a avea ocazia sa se conecteze, superficial macar, cu oamenii din partea cealalta a monitorului, cei cu care colaboreaza.

In definitiv, fiecare angajat prezent la birou anunta ca este in timpul programului, gata de munca din momentul in care a ajuns la birou. Acelasi lucru ar trebui sa fie valabil si pentru cei care lucreaza la distanta.



Acest lucru permite crearea unei punti intre tine si angajatii tai si acest lucru ii ajuta si pe ei sa se implice mai tare in munca pe care o fac.

O alta solutie viabila ar fi ca, in primele luni, sa nu recurgi la ustensilele online, pentru a il ajuta sa invete ce trebuie sa faca, dar sa alegi o ora in timpul programului in care sa ii oferi training, la fel cum ai face cu un angajat care este fizic la birou.

In orice caz, cele mai bune rezultate le obtii daca oferi si training si pastrezi ora de „check-in” zilnica prin video-conferinte.

 

2. Crearea si mentinerea unei conexiuni

Angajatii incep sa se cunoasca cel mai bine intr-un team building. Macar o data pe an incearca sa organizezi un team building accesibil si celor cu care colaborezi la distanta. Astfel, vor ajunge sa isi cunoasca mai bine colegii si viceversa. In plus, asa vei stii de ce sunt ei cu adevarat capabili atunci cand nu au o lista de sarcini predefinita saptamanal si ce pot face si in cadrul unei sedinte de brainstorming.

 

3. Investeste in educatia lor

 

Exact cum investesti in educatia celor care sunt fizic in birou, trebuie sa investesti si in a celor care lucreaza de la distanta. Trimite-i la conferinte, la traininguri si continua sesiunile de training prin video conferinte. Trebuie sa le arati ca sunt valorosi pentru afacerea ta, mai ales daca au dovedit acest lucru, iar cea mai buna metoda pentru a face acest lucru este sa investesti in educatia si dezvoltarea lor.