Mihaela Ianole este Project Manager la Bookland, asociatia nascuta din dorinta de a-i ajuta pe tineri sa redescopere dragostea fata de lectura, avand convingerea ca doar prin educatie societatea va evolua.

Prin intermediul Conferintelor si Taberelor Coolturale, Bookland doreste sa-i indrume pe tineri sa descopere miracolul cartilor si sa le extinda viziunea acestora despre lume, aratandu-le ca niciun vis nu este prea mare, daca aleg sa aiba incredere in fortele proprii si sa isi urmeze visurile prin educatie.

Mai mult de atat, Bookland a dat nastere proiectului „Ȋmpreuna construim oameni” prin care renoveaza scolile din zonele rurale, unde copiii nu dispun de conditiile necesare pentru a se dezvolta corespunzator pe plan educational. Proiect despre care Mihaela Ianole ne va spune mai multe in interviul acordat pentru Portal Management.

1. Mihaela, in primul rand, vrem sa stii ca Portal Management este o sursa de inspiratie pentru performanta in afaceri. Drept urmare, te rugam sa ne spui ce anume te motiveaza pe tine si ce te face sa mergi mai departe?

Ma motiveaza speranta ca lasand ceva concret in urma mea copiilor de la sate, ei vor  avea o sansa reala la un viitor mai bun printr-un act educational civilizat.

2. Am dori sa ne impartasesti cateva lucruri despre inceputurile carierei tale.   Care au fost primii pasi in drumul tau profesional?

Primii mei pasi profesionali au fost intr-o universitate unde am intalnit oameni deosebiti care m-au convins prin formatia lor profesionala si umana ca educatia primeaza. Am studii in administratie si management de proiect si am profesat in companii multinationale cu profil tehnic, in pozitia de responsabil de marketing, unde am experimentat proiecte de CSR la nivel de companie cu implicare personala in educatie, mediu inconjurator si social. Mereu am crezut ca este vitala implicarea personala in comunitate si doar prin puterea exemplului putem schimba in bine societatea actuala.     

3. Care a fost cea mai mare provocare pe care ai intampinat-o in decursul carierei tale?

Cea mai mare provocare profesionala pe care am acceptat-o si  i-am dat curs a fost ca dupa 12 ani in ultima companie de top in care am profesat ca responsabil de marketing pentru Romania sa accept la Asociatia BookLand rolul de Manager de proiect in cadrul proiectului de renovare de scoli in mediul rural “Impreuna construim oameni”. A fost o provocare asumata pe care am primit-o cu bucurie ca pe o schimbare binevenita  in cariera mea.   

4. Daca ar fi posibil sa te intorci in timp consideri ca exista anumite lucruri pe care ti-ai fi dorit sa le faci diferit?

Nu am regrete in cariera si consider totul o experienta care a contribuit la ceea ce sunt astazi ca om in primul rand. Poate m-as fi concentrat de timpuriu  mai mult pe dezvoltarea personala si implicarea sociala,  pe cunoasterea oamenilor si a mediilor de afaceri dar si pe a face ce iubesc mai din timp.

  • Tehnici de vanzare
  • Finanate si economie
  • Management si leadership
  • Marketing si branding
  • Marketing online
  • Resurse umane
  • PR si comunicare
  • Idei de afaceri
  • Interviuri antrepenori de succes
  • Povesti despre afaceri de succes
  • Tehnici de vanzare

    Tehnici de vanzare

Tehnici de vanzare

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Cum sa fii un lider eficient

    Cum sa fii un lider eficient

Cum sa fii un lider eficient

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Cum sa fii un lider eficient

    Cum sa fii un lider eficient

Cum sa fii un lider eficient

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Instrumente creative pentru reclame virale

    Instrumente creative pentru reclame virale

Instrumente creative pentru reclame virale

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Marketing online

    Marketing online

Marketing online

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Resurse umane

    Resurse umane

Resurse umane

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • PR si comunicare

    PR si comunicare

PR si comunicare

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

5. Spune-ne cate ceva despre Bookland, cum ai ajuns sa faci parte din aceasta asociatie si in ce consta rolul tau aici?

Asociatia BookLand si-a inceput existenta ca un targ urban de carte si de-a lungul anilor si-a definit personalitatea prin trei directii care toate converg spre educatie:  A. Conferintele BookLand Evolution timp de 6 ani au oferit GRATUIT tinerilordin 23 judete o oportunitate excelenta de interactiune prin discutii libere cu profesionisti consacrati. Incepand de anul acesta – cand am apucat sa desfasuram offline doar evenimentul din Bucuresti – trecem in online. Partea buna este ca discursurile saptamanale pe care le vom promova pe toate platformele noastre de comunicare vor depasi 20,000 viewers (acesta fiind numarul de liceeni & studenti cu care ne intalneam inainte anual).

Platforma de oferte de practica, internship, traineeship si voluntariat www.inPractica.ro vine ca o extensie concreta a Conferintelor, oferind GRATUIT aplicantilor si organizatiilor posibilitatea de a se intersecta.

B. Taberele Coolturale BookLand nu s-au oprit nici acum, in al 8lea an. Anual invitam GRATUIT ~60 elevi (eminenti, fara posibilitati financiare) sa se bucure de un mix echilibrat de activitati educationale & distractie & multa miscare in mijlocul naturii. In cele 3-5 saptamani invitam cate 10 traineri din varii domenii pentru a sustine workshop-uri inspirationale (teatru, film, muzica, astronomie, psihologie practica, antreprenoriat, oratorie), in plus organizand zilnic drumetii sau excursii.

C. Cu Renovarea & Dotarea scolilor din mediul rural reusim sa ne indeplinim cel mai frumos vis: acela de a acorda celor defavorizati o sansa reala la educatie! Din cele 12 scoli pe care ne-am propus sa le bifam pana la finalul acestui an, 10 sunt finalizate deja! Prin proiectul de renovare, susținem egalitatea în drepturi pentru copiii  din mediul rural pentru a le asigura acestora șansa la o educație de calitate.

Rolul meu este de a coordona proiectul : calificarea anual a scolilor care vor face parte din scolile renovate dotate, comunicarea cu partenerii care ne sunt aproape financiar si cu materiale, furnizorii de servicii, comunicarea si partea operationala cu directorii de scoli, gestionarea resurselor, comunicarea de la finalul proiectului in social media, testimonial directori.  

6. Care sunt cele mai mari provocari pe care le-a intampinat asociatia Bookland pana in prezent si cum ati reusit sa treceti peste ele?

 Bugetele limitate sunt provocarea majora si trecem peste aceasta venind cu rezultate palpabile utilizand resurse minime in mod eficient.

7. Stim deja ca Bookland organizeaza Conferinte si Tabere prin care incurajeaza generatia tanara sa plaseze lectura in centrul activitatilor care le fac placere si sa isi atinga visurile prin fortele proprii, punand accentul pe educatie. Ne poti spune mai multe despre proiectul de renovare „Ȋmpreuna construim oameni” al asociatiei Bookland?  

Proiectul a luat fiinta ca urmare a unei idei a unui partener apoi am dezvoltat-o pe parcurs. Obiectivul  acestui proiect este de a schimba in bine fata cat mai multor scoli din mediul rural. Este esentiala implicarea comunitatii locale, a companiilor care ne sustin a persoanelor fizice din satele respective. Practic noi ii impulsionam sa se implice si sa faca impreuna cu noi schimbari. Modificarea mentalitatilor si a atitudinilor este cel mai greu de realizat.

8. Ce anume ii determina pe antreprenori sa devina parteneri Bookland si sa sustina proiectele de renovare?

Avem numeroase companii care ne sustin si fac acest lucru pentru ca au inteles, in urma rezultatelor noastre concrete aratate,  ca este un proiect muncit in care se investeste constant energie, motivatie, transparenta si suflet, ca este un proiect care functioneaza bine si merita sa se implice si ei pentru o viata mai buna prin educatie pentru copiii din regiunea lor. Alti antreprenori provin chiar din acele sate si emotional se implica. Unii antreprenori fac in mod curent fapte bune si asta le face bine.

9. Care este mesajul tau pentru potentialii parteneri Bookland? Care sunt motivele pentru care tu ii incurajezi sa se alature acestui proiect?

O comunitate mai mare de oameni care fac fapte bune constant asigura copiilor de la sate sansa la educatie decenta si pentru viitor sansa ca ei, in calitate de angajatori sa aiba forta de munca specializata si copiii sa ramana in tara lor. Impreuna cu oamenii care ne ajuta in acest proiect putem face si mai multe fapte bune. Bineinteles suntem recunoscatori pentru ajutorul acordat partenerilor prin pachete de promovare consistente in social media, comunicate de presa, newslettere, etc.

10. Partenerii acestui proiect contribuie cu donatii diverse, de la materiale de constructii pana la echipamente IT si mobilier. Care este resursa principala de care aveti nevoie in acest moment pentru a renova scolile din mediul rural?

Evident, cele enumerate sunt esentiale pentru proiectul nostru de renovare insa partea financiara este cea care primeaza deoarece serviciile de manopera pot fi platite doar cu bani, manopera reprezentand un cost substantial in cadrul proiectului de renovare.

11. De cand a luat nastere aceasta initiativa, Bookland a reusit sa aduca zambetul pe buze multor copii din zone defavorizate care au acum sansa de a invata intr-un mediu potrivit si primitor. Cu siguranta v-ati propus sa duceti acest proiect si mai departe. Care sunt planurile voastre de viitor?

Visul nostru este ca impreuna cu parteneri inimosi, care sa ne sustina constant,  sa construim Scoala BookLand intr-o sona defavorizata. Pentru anul urmator vizam sa renovam/dotam 20 de scoli de la sate.

12. Nu in ultimul rand, te rugam sa ne lasi cateva cuvinte care te inspira. Acestea vor deveni “citatul Mihaela Ianole”.

Fii memorabil nu prin vorbele tale,  ci prin faptele tale.