In ultimul deceniu, progresele tehnologice au dus la o schimbare majora in modul in care opereaza companiile. Digitalizarea a stimulat enorm economia in ultimii ani, iar corporatiile de toate dimensiunile au folosit-o in avantajul lor, in special atunci cand interactioneaza cu consumatorii.

Comunicarea cu clientii a devenit o parte integranta a modelelor de afaceri si, pentru a face acest lucru mai eficient in business-ul tau, este important sa investesti in software-ul de management al comunicarii cu clientii (CCM). Software-ul CCM este utilizat in toate afacerile pentru o varietate de scopuri, dar principala functie este sa raspunda la intrebarile si problemele clientilor.

Toate companiile au moduri diferite de a folosi software-ul CCM si acesta a devenit unul dintre cele mai eficiente instrumente. Pe masura ce software-ul CCM a devenit din ce in ce mai popular, corporatiile au reusit sa raspunda clientilor mai rapid si mai eficient decat in ​​trecut, eliminand timpul de asteptare, erorile si eventualele probleme. Investitia in acest tip de program aduce o varietate de beneficii afacerii tale, precum si cunoasterea modului in care functioneaza sistemul si care sunt avantajele acestuia.

Programul de management al comunicatiilor foloseste tehnologia pentru a integra voce, date si aplicatii pentru toate afacerile. Indeparteaza barierele, astfel incat angajatii tai sa poata accesa si utiliza serviciile de comunicatii si date, indiferent unde se afla. Acest lucru este si  mai util, in special pentru companiile care au locatii multiple sau pentru cele cu clienti cu sediul in alte tari.



In prima faza, implementarea unui software de comunicare ofera o multime de avantaje competitive afacerilor. Utilizarea unui astfel de program poate facilita schimbul de idei si de informatii pentru angajati, clienti, vanzatori si alte parti interesate. De asemenea, eficientizeaza procesul de solicitare a feedback-ului, participarea la intalniri online si accesarea datelor.

Dar, desi are beneficiile sale, software-ul de management al comunicatiilor are si dezavantajele sale. Este posibil ca angajatii sa nu fie receptivi la acesta, in special cei care sunt obisnuiti cu formele traditionale de comunicare. Iar companiile ar putea fi nevoite sa investeasca o suma semnificativa pentru acest tip de program.

Mai jos am adunat cateva dintre avantajele majore ale unui software de comunicare:

1. Economii de costuri



Unul dintre motivele principale pentru care companiile sunt dispuse sa-si integreze instrumentele si serviciile de comunicare, date si afaceri intr-un singur program sunt costurile mici pe termen lung. In loc sa gestionezi retele separate pentru date, voce si video, poti avea un management central al retelelor cu un program de comunicatii unificate. Acesta poarta numele de instrumente omnichannel, adica conectarea tuturor serviciilor intr-un singur canal.

Prin serviciul omnichannel, iti reduci costurile operationale si acest lucru s-ar traduce in rezultate mai bune pe termen lung.

Mai mult, economisesti bani si in ceea ce priveste departamentul IT, deoarece echipa nu va trebui sa gestioneze retele separate pentru depanarea, testarea si programarea intretinerii. In schimb, departamentul IT poate fi folosit pentru alte activitati care pot creste afacerea.

2. Comunicare imediata

Un alt avantaj pe care il ai prin software-ul de comunicare omnichannel este ca iti permite comunicarea instantanee intre angajati. Deoarece combina mai multe instrumente de comunicare intr-o singura interfata, software-ul de comunicare le poate permite angajatilor sa vada in timp real care dintre colegii lor sunt disponibili chiar in momentul de fata, fie ca este vorba de e-mail, chat sau text. Aceasta inseamna ca, daca un angajat trebuie sa comunice cu un alt membru al personalului, atunci el sau ea o poate face imediat.

Pe de alta parte, angajatii au access la toata baza de informatii, aplicatii si servicii, pe care o pot accesa dintr-o singura platforma, pot aduce modificari online, care sunt accesibile tuturor in timp real, fara a fi nevoie de schimb de mailuri cu documente atasate.

3. Productivitate crescuta

Rezultatul final al software-ului de comunicare omnichannel la locul de munca este o productivitate sporita a personalului. Angajatii isi pot creste productivitatea, deoarece pot comunica mai bine cu colegii lor. Nu mai asteapta un raspuns de la un alt coleg sau manager sa ofere informatiile necesare unui subordonat sau client pentru a continua o tranzactie sau un serviciu. Membrii echipei pot accesa si furniza informatii atunci cand este necesar, imbunatatind timpul de lucru si crescand productivitatea.

In timp ce aceste avantaje pot convinge orice CEO sa investeasca intr-un software de comunicare, exista si unele riscuri si dezavantaje in utilizarea acestui tip de program:

4. Piedici in procesul de invatare

Nu toti angajatii ar fi capabili sa se adapteze la schimbarea instrumentelor sau serviciilor de comunicare utilizate la locul de munca. De fapt, chiar si cei care folosesc un software de comunicare la birou vor trebui sa invete noi moduri de a-si duce treaba la bun sfarsit. Va dura ceva timp pentru ca ei sa se obisnuiasca si chiar sa le afecteze productivitatea.

5. Cheltuieli initiale

In timp ce adoptarea unui program integrat de management al comunicatiilor va fi mai ieftina pe termen lung, costurile investitiei intr-un tip de software pot fi costisitoare la inceput. Pe langa costul initial al solutiei de gestionare a comunicarii, pot exista unele cheltuieli de integrare si management, care reprezinta o problema pentru afacerile cu bugete IT limitate.

6. Personalul IT poate sa nu aiba experienta

Nu toate companiile au manageri sau personal IT care sunt familiarizati cu expertiza necesara pentru a rula un software de management al comunicarii. In timp ce personalul IT poate fi supus unei instruiri pentru a rula sau gestiona programul, aceasta ar fi o alta cheltuiala din partea afacerii.

Cine te poate ajuta sa iti eficientizezi procesul de comunicare in interiorul business-ului tau si, astfel, sa castigi timp si bani pe termen lung?

Cu peste 26 de ani de experienta, Mediatel Data s-a remarcat ca pionier al inovatiilor tehnologice in industria de Call & Contact Center atat in Europa, cat si in SUA, Asia, America de Sud sau Africa.

Digitalizarea este un proces actual iar Mediatel Data dezvolta solutii inteligente, oferind astfel clientilor o experienta omnichannel – posibilitatea de contact pe mai multe canale de comunicare si obtinerea unui raspuns rapid contribuind semnificativ la cresterea satisfactiei clientilor.

Oamenii au nevoie de timp, iar in era tehnologiei, acestia cauta sa isi simplifice viata cat mai mult, iar serviciile si produsele oferite de Mediatel Data acopera intocmai aceasta nevoie.

Unul dintre serviciile create de Mediatel Data este Inteligenta Artificiala. Aceasta ofera clientilor acces la tehnologii avansate, care contribuie la cresterea satisfactiei lor. Experienta utilizatorului este simtita prin procese continue de testare si dezvoltare, iar solutiile inteligente sunt intotdeauna preocuparea Mediatel Data, care crede in nevoia de timp a clientilor.

Mediatel Data si-a inceput activitatea acum 26 de ani cu serviciul de telefonie, urmand sa adauge in portofoliul solutii complete de comunicare.

1. Omnichannel in Client Service

Pe langa partea de telefonie, Mediatel Data a creat si un modul de ticketing, care pastreaza toate interactiunile non-vocale ale clientilor. Platforma Mediatel Data foloseste o singura interfata pentru toate tipurile de interactiuni (vocale si non-vocale), iar acest lucru creeaza o experienta integrata si coeziva in randul clientilor.

2. Inteligenta Artificiala

Scopul utilizarii inteligentei artificiale in Call & Contact Center este de a imbunatati experienta clientilor si de a usura munca agentilor . Astfel, in randul agentilor creste productivitatea si eficienta, iar acestia se pot focusa pe situatii cu adevarat importante pentru clienti. Totodata, inteligenta artificiala ofera clientilor acces la solutii avansate de tehnologie care contribuie la cresterea satisfactiei acestora.

Daca esti unul dintre cei care isi doresc sa isi eficientizeze procesul de comunicare pentru agentii si clientii tai, Mediatel Data iti sta la dispozitie cu toate informatiile necesare. Cere-le o oferta chiar acum.