Vanzarile sunt o industrie cu ritm rapid, in continua dezvoltare, aflata sub permanenta presiune a noilor concurenti si nise. Drept urmare, este vital ca profesionistii in vanzari sa caute permanent metode de dezvoltare profesionala.

Ti-am pregatit aici cateva sfaturi care te vor ajuta sa-ti imbunatatesti performanta in vanzari:

Comunicarea este cheia!

Multe echipe de vanzari pierd potentialii clienti si chiar pe cei actuali din cauza lipsei de comunicare. Pentru a preveni pierderile, tine evidenta clientilor activi si a celor care se alatura pe parcurs si ia in considerare ultima data in care ai comunicat cu acestia.

Astfel, poti vedea cu cine ar trebui sa discuti in viitorul apropiat si sa stabilesti linia fina intre excesiv si neglijent. Comunicarea trebuie sa isi gaseasca intotdeauna echilibrul pentru a mentine o relatie sanatoasa cu clientii tai!



Nu uita sa te adresezi pe un ton prietenos, dar profesional. Indiferent ca alegi sa trimiti un mail sau efectuezi un apel telefonic, clientul trebuie sa se simta intotdeauna apreciat si inteles.

Adreseaza-te nevoilor clientului!

Un produs nu se va vinde foarte bine daca nu satisface nevoile unei baze de clienti. Indiferent de ceea ce vinzi, asigura-te ca oferi o intelegere ferma clientilor, in special a celor a caror viata se va imbunatati prin produsul sau serviciul tau.



Pune accentul pe aceasta necesitate prin evidentierea caracteristicilor serviciului sau produsului pe care il pui la dispozitia publicului tinta. Compara produsul sau serviciul cu ceea ce clientul detine in prezent si incearca sa oferi un upgrade in urma achizitionarii.

Foloseste o abordare eficienta!

Spontaneitatea poate fi excelenta in anumite situatii, desi atunci cand te apropii de potentialii clienti, cel mai bine este sa ai un plan bine pus la punct care sa contina intrebari metodice, relevante, interesante si directe.

Acest gen de intrebari le-ar putea implica pe cele legate de produsele sau serviciile pe care le utilizeaza in prezent pentru a indeplini o nevoie si intrebari care sa conduca spre satisfactia si receptivitatea generala de a incerca ceva nou.

Nu uita ca nu esti singurul care are intrebari, clientul va fi la fel de curios ca tine! Pregateste-te pentru intrebari comune pe care le-ar putea pune cu privire la caracteristicile si avantajele produsului sau serviciului, astfel incat sa fii gata sa oferi raspunsuri eficiente si satisfacatoare.

Opteaza pentru o conversatie reala cand este posibil!

Vanzarile prin e-mail sau mesaje pe retelele sociale pot transmite cu exactitate informatii despre un produs sau serviciu, desi majoritatea potentialilor clienti au nevoie de mai mult de atat pentru a fi convinsi.

Oamenii prefera adesea sa le vorbesti direct, deoarece au sansa de a pune intrebari care pot fi esentiale in decizia lor de cumparare. Totodata, o discutie fata in fata le permite vanzatorilor sa-si dea seama de nevoile unui client si sa explice modul in care produsele sau serviciile oferite de companie pot satisfice aceste nevoi.

Ei bine, multi antreprenori simt o lipsa de claritate cu privire la modul in care ar trebui sa isi vanda produsul cat mai eficient posibil.

Lansarea unui nou produs sau serviciu poate fi foarte interesanta si captivanta la inceput. De indata ce produsul tau devine vizibil pentru client, vei face tot posibilul ca acesta sa ramana in preferintele publicului tinta pentru multa vreme.

Ia in considerare aceste sfaturi si incearca sa dezvolti o strategie de vanzare potrivita afacerii tale!