Rapoartele legate de capacitatile antreprenoriale ale tinerilor din tara noastra, care au sub varsta sub 35 de ani, arata ca acestia prezinta abilitati in acest domeniu peste media globala.

Motivul cel mai important pentru a demara o afacere in randul tinerilor romani este dat de venitul suplimentar. Acestea sunt concluziile unui raport realizat de compania de consultanta Gfk la comanda Amway despre antreprenoriatul la nivel global in 2015.

Potrivit raportului, se poate observa o atitudine pozitiva a tinerilor din tara noastra in privinta antreprenoriatului, valoarea aflandu-se in crestere cu 5% fata de cea inregistrata anul trecut (75%), precum si peste media europeana (73%).

Tinerii din tara noastra sunt de parere ca cel mai important aspect pentru a demara un business este dat de perspectiva de a obtine mai multi bani, respectiv un venit suplimentar, 63%, mai mare decat media la nivel international, de 34%.

Trei sferturi dintre tinerii romani apreciaza ca antreprenoriatul se poate invata in scoala sau prin programe speciale destinate initierii unui nou business. Potrivit raportului comandat de Amway firmei de cercetare GfK, citat de Mediafax, dintre locuitorii Romaniei, bucurestenii prezinta cel mai ridicat potential antreprenorial (49%).

Locuitorii zonei Moldovei se afla in fruntea clasamentului la atitudinea pozitiva fata de antreprenoriat (85%), fiind urmati de bucuresteni (78%) si de cei din Ardeal (75%). Nu sunt la fel de entuziasmati in privinta ideii antreprenoriatului locuitorii din regiunile Muntenia (68%) si Dobrogea (57%).

La nivel global, peste 3 sferturi dintre respondenti au o atitudine pozitiva in ceea ce priveste antreprenoriatul!

Cercetarea mai arata faptul ca tinerii care au varsta sub 35 de ani vor sa urmeze modele de business tangibile si au nevoie de programe pentru dezvoltarea aptitudinilor. Raportul privind antreprenoriatul la nivel global mai arata ca antreprenoriatul se poate invata, asa considerand majoritatea romanilor (72%).

  • Tehnici de vanzare
  • Finanate si economie
  • Management si leadership
  • Marketing si branding
  • Marketing online
  • Resurse umane
  • PR si comunicare
  • Idei de afaceri
  • Interviuri antrepenori de succes
  • Povesti despre afaceri de succes
  • Tehnici de vanzare

    Tehnici de vanzare

Tehnici de vanzare

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Cum sa fii un lider eficient

    Cum sa fii un lider eficient

Cum sa fii un lider eficient

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Cum sa fii un lider eficient

    Cum sa fii un lider eficient

Cum sa fii un lider eficient

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Instrumente creative pentru reclame virale

    Instrumente creative pentru reclame virale

Instrumente creative pentru reclame virale

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Marketing online

    Marketing online

Marketing online

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Resurse umane

    Resurse umane

Resurse umane

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • PR si comunicare

    PR si comunicare

PR si comunicare

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

Respondentii au mai raspuns ca educatia antreprenoriala primara trebuie sa aiba loc in scoli, iar cei care au sub 35 de ani sustin ca programele speciale de pornire a unei afaceri raman cele mai potrivite institutii de pregatire si instruirea in antreprenoriat.

Peste 3 sferturi dintre respondenti, la nivel global, au o atitudine pozitiva in ceea ce priveste antreprenoriatul, valoarea aflandu-se in crestere cu 4% fata de anul trecut. La nivel global, 8 din 10 dintre cei care au sub 35 de ani se dovedesc a fi mult mai optimiste fata de celelalte grupe de varsta. Potrivit raportului comandat de Amway firmei de cercetare GfK, in tara noastra, romanii cu varste cuprinse intre 35 si 49 de ani au un potential antreprenorial mediu (37%).

In intreaga lume, respondentii apreciaza aspectul esential al antreprenoriatului il reprezinta stapanirea abilitatilor de afaceri (42%), apoi abilitatile de management, precum si de antreprenoriatul pus in practica (37%). Multi tineri aleg sa isi deschida propria afacere deoarece vor sa obtina independenta fata de un angajator si posibilitatea de a fi propriul sef (46%), dar si dorinta de a apela la propriile idei (43%). In Romania, circa 6 din 10 dintre tineri afirma ca doresc sa isi inceapa propria afacere pentru a obtine un venit suplimentar, iar 45% doresc sa devina propriul lor sef.

 

Mihai Matei