O sa va spunem o mica povestioara introductiva.

Mircea a lucrat in acelasi rol in ultimii 15 ani. Este o fire tehnica, creativa si foarte constiincioasa si a jucat un rol esential in crearea unei aplicatii care va transforma modul in care organizatia pentru care lucreaza ofera eficientizeaza procesul muncii. Aceasta schimbare va automatiza ceea ce este o operatiune extrem de complicata si durabila si va avea un impact asupra modului in care isi desfasoara activitatea in viitor. De asemenea, va insemna ca anumite roluri nu vor mai fi necesare in companie.

Totusi, de ceea ce nu este constient Mircea este valoarea lui; ii lipseste increderea si constientizarea rolului crucial pe care l-a jucat in dezvoltarea noului sistem si impactul pe care acesta il va avea asupra viitorului companiei.

Cunoasterea valorii tale este un subiect emotionant si cand punem aceasta intrebare oamenii sunt adesea confuzi cu privire la cum sa raspunda. Este usor sa identifici cand nu te simti apreciat sau respectat, dar cunoasterea valorii tale este oarecum diferita.



Dar ce inseamna exact sa-ti cunosti valoarea?

Este sa ai o stima de sine pozitiva? Este sa-ti cunosti valoarea si sa fii capabil sa identifici toate calitatile tale?

In opinia noastra, aceste doua elemente, cunoasterea valorii si stima de sine, sunt indisolubil legate. Valoarea sinelui este definita ca „simtul propriei valori sau insemnatatea ca persoana”. Credem ca aceasta este numai o parte, iar celalalt aspect este acela de a intelege cat de mult ai facut diferenta in orice situatie prin contributia pe care ai avut-o.

Tocmai de aceea, subliniem sapte lucruri care pot indica faptul ca iti cunosti valoarea:



Valoarea de sine #1: Ai o stima de sine buna

Crezi in tine si te placi. Stima de sine este increderea in propria valoare sau in propriile abilitati. Te simti confortabil cu ceea ce esti – greutatea, inaltimea si tot ceea ce te face si te reprezinta. Esti increzator in munca pe care o faci si in simtul tau de profesionalism. Iti place si ai o relatie grozava cu oamenii. Credem ca fara stima de sine pozitiva ar fi dificil sa-ti cunosti valoarea.

Valoarea de sine #2: Recunosti diferenta pe care o faci.

Cand iti cunosti valoarea, vei aborda cu incredere deplina o negociere in cunostintele, abilitatile si experienta ta si in diferenta pe care o poti face. De exemplu, daca ajuti un client sa introduca un nou proces in cadrul organizatiei sale, nu esti prea consumat de acel proces, ci de cat de mult a beneficiat de pe urma lui.

Valoarea de sine #3: Te vezi ca un egal.

In orice situatie data, a-ti cunoaste valoarea inseamna a simti ca esti egal cu oricine cu care interactionezi: clienti, sefi, colegi sau prieteni. Nu esti o persoana care se oaga de oameni si cauta mereu cercuri avantajoase. Nici nu te simti privilegiat sa fii cu cineva sau sa lucrezi intr-un anumit tip de organizatie. Ai un simt personal al valorii si al meritului si te afirmi ca egal in relatiile personale si de afaceri.

Valoarea de sine #4: Nu percepi taxe mai mici pentru serviciile tale

Destul de des, din teama de a pierde proiecte sau din dorinta de a avea cat mai multe, oamenii vor taxa mai putin pentru serviciile lor, vor oferi discounturi si reduceri. Aceasta este o situatie clasica in care ajung sa faca mult mai mult decat sunt platiti pentru a face. Dar, cumva, din dorinta de a se afirma, acesti oameni inca simt ca nu fac suficient in raport cu cat sunt platiti. Acest lucru poate crea un precedent care ar putea fi greu de eliminat.

Valoarea de sine #5: Iti cunosti valorile

Iti cunosti limitele. Stii clar ce este un comportament acceptabil, cum iti place sa fii tratat si sa ti se vorbeasca si ai curajul sa vorbesti atunci cand este necesar. Nu ai nevoie de validare externa pentru a-ti dovedi valoarea – in schimb, ai o busola interna a ceea ce este bine si rau.

Valoarea de sine  #6: Esti angajat intr-o munca interesanta si implinitoare

Atunci cand esti implicat intr-o munca care este te implineste si care te recompenseaza financiar, esti mai inclinat sa lucrezi cu un angajament si mai mare. Cred ca atunci cand iubesti ceea ce faci, esti pregatit sa faci mai mult si sa devii mai mult.

Valoarea de sine #7: Crezi ca esti suficient de bun

Cand propui noi proiecte, crezi ca ai suficienta experienta si ca ai calificarile, studiile si toate marturiile pentru a le sustine. Nu ai nevoie de alta certificare, curs, diploma sau experienta suplimentara pentru validare inainte de a te simti suficient de bun. Pur si simplu esti.

Unii dintre acesti indicatori pot rezona cu tine, iar altii nu, dar, in opinia noastra, a fi convins in ceea ce priveste valoarea ta duce la un sentiment mai mare de claritate si incredere in ceea ce esti si ce reprezinti. Acest lucru poate fi aplicat atat in ​​viata personala, cat si in afaceri. Aceasta incredere se va reflecta in modul in care interactionati cu oamenii, oferi serviciile si in taxele pe care le percepi sau in salariul pe care il castigi. Oamenii care au incredere si cred in ei insisi ies in evidenta intotdeauna.

Noi am adunat povesti a 12 antreprenori de produce handmade, care aduca o nota realista a ceea ce am evidentiat mai sus. Le-am adresat intrebarea Care a fost momentul cand ti-ai dat seama ca valorezi mai mult decat considerai initial?, iar ei au raspuns.

Alina, @Alina Ceramics

Atunci cand am mers pentru prima data la un targ de produse de design made in Ro si am vandut tot. Tot.

Carmen, @Carmen Macramee

Sincera sa fiu nici acum nu imi dau seama cat de mult valoreaza munca si lucrurile pe care le fac eu. Mereu ma gandesc la client, la persoana care cumpara si mai putin la mine.

Ma gandesc sa nu cer un pret prea mare ca poate nu o sa mai vand nimic, si adevarul este ca multe persoane mi-au spus ” credeam ca valoreaza mai mult” sau ” cred ca ai putea sa ceri un pret mai mare pentru ca produsul tau arata impecabil”.

Stiu ca mai am multe lucruri de invatat si multe obstacole de depasit si de aceea cred ca la un moment dat o sa-mi dau seama exact cat valorez eu ca si persoana si munca pe care o depun in fiecare lucru in parte.

Alexandra, @Scrisul Alexandrei

In octombrie 2020, cand ma pregateam pentru sezonul de Craciun si am creat globurile caligrafiate. Dupa primele livrari am realizat ca hobby-ul meu nu mai este doar un hobby. Aici investeam energie fizica si psihica, emotii, curaj, mult-mult timp, iar astea costa. Timpul pe care il petreci la munca in program 9-17 costa. La fel si timpul meu. Atunci am marit pretul produselor, fara sa imi mai fie teama de reactia potentialilor clienti. Nu mai fac rabat de la nimic, pentru ca acum stiu cat valorez. Nu ma mai deranjeaza daca oamenii imi spun ca x lucru le depaseste bugetul. It is what it is.  

Raluca, @Cu drag, mama

S-a intamplat cumva organic. In momentul in care s-a format in cateva zile o lista de asteptare pe cateva luni si am inchis comenzile, am inceput sa primesc multe mesaje si rugaminti de la mamici ca si ele isi doresc o papusica. Mi-am dat seama ca dorinta de unicitate pe care am vrut sa i-o daruiesc eu fiicei mele prin papuselele create pentru ea este prezenta in sufletul fiecarei mame. Astfel, cu atat mai mult, am realizat ca dragostea aceasta va fi intiparita in fiecare cusatura a papusilor, iar eu am creat ceva unic.

Daniela, @Atelier Daniela Plaiasu

Atunci cand mi s-a oferit mai mult decat am dat. Cand evaluarea facuta de mine a pretului a fost una incorecta, iar clientul a simtit sa ofere dublu a ceea ce am cerut. In momentul in care a primit terariul de la mine si a simtit gandurile bune cu care a fost creat, a avut o reactie minunata si nu puteam decat sa ma bucur ca am creat un zambet si am facut cuiva ziua mai buna.

Iulia, @Luviane Atelier de Parfumerie

Cumva am simtit de la inceput ca valorez mai mult si pentru ca nu prea aveam la ce sa ma raportez ca preturi pentru produse similare si nici nu stiam cum se face un pret, ma gandeam ca mentinerea unor preturi accesibile este o varianta potrivita. Clientii au fost cei care m-au trezit la realitate. Primul declic a fost la un targ/eveniment cand un client a fost surprins de pretul produsului pe care dorea sa il achizitioneze. Adica a considerat ca pretul este prea mic pentru ceea de voia sa cumpere.

Magda, @Mudly in love

Acel moment s-a petrecut chiar la targul pe care il mentionam anterior. Inainte de a participa am realizat un numar mare de martisoare din ceramica, iar teama cea mai mare era ca nu vor fi apreciate de public. Si chiar acolo am fost surprinsi cand am vazut reactiile frumoase ale oamenilor ce se opreau la stand si le admirau sau cumparau. Aceeasi situatie s-a petrecut si in anul 2020, cand din luna aprilie am vandut exclusiv online, iar mesajele de apreciere au fost neasteptat de numeroase.

Oana, @Mandruta

In iulie 2020, cand am terminat masterul si eram foarte in drum cu viata mea. Aveam doua variante: sa ma angajez sau sa investesc tot in Mandruta. Daca pana atunci vindeam produsele cu un pret decent, cat sa simt eu ca am niste bani de buzunar, in momentul in care m-am dedicat 300% am vazut cat timp e investit, cate cunostinte si talent intra in procesul de creare si m-am apreciat altfel.

Alexandra, @Pantofica

Mi se intampla constant sa am astfel de constientizari. Sunt un soi de pasi ai evolutiei – pe masura ce aduc imbunatatiri in procesele Pantofica imi dau seama ca am crescut si valorez maim ult.

E un process constant.

Stefania, @Tesatoria

Momentul in care ne-am dat seama ce potential are ideea business-ului nostru a fost acela in care am identificat interesul marelor case de moda (precum Yves Saint Laurent sau Tom Ford) pentru ia traditionala romaneasca si cat de populara este si peste granita. Faptul ca insusi Tom Ford a achizitionat o ie pentru colectia proprie pentru o suma de peste 10.000 dolari spune destule.

Diana Dragne

Totul a evoluat treptat, odata cu procesul de invatare. Munca mea a evoluat calitativ, materiale au evoluat si ele, iar lucrul asta a atras automat costuri mai mari.

Magda Balasa @Tricou cu ecou

Nu a fost un declic. Am observat, in timp, vazand incantarea clientilor, recenziile, faptul ca din ce in ce mai multa lume apela la serviciile mele.

Daca ti-a placut articolul nostru si iti doresti sa sustii creatorii de produse handmade, distribuie-l mai departe catre prietenii tai.