In afara de cuvintele pe care le rosteste un om de vanzari in timpul unei convorbiri telefonice, exista si o serie de alte aspecte pe care trebuie sa le aiba in vedere. Iata cinci astfel de lucruri importante carora sa le acorzi atentie atunci cand lucrezi in telesales.

  1. Nu manca si nu bea in timpul conversatiei.

Oricat de silentios ai incerca sa fii, aceste lucruri se aud. Chiar daca ti s-a uscat gura de la cat ai vorbit, ai rabdare sa inchei conversatia pana sa bei apa. Daca nu, va fi foarte penibil, cu atat mai mult cu cat sunetele sunt amplificate de telefon.

  1. Evita formularile neclare.

Incearca sa nu folosesti niciodate fraze din care se nu se inteleaga in mod clar ideea pe care vreo sa o exprimi. Altfel, nu ai nicio siguranta asupra a ceea ce intelege clientul. Totodata, nu spune doar ca poti sa ii oferi o solutie prin care acesta sa isi dezvolte afacerea, spune-i ce anume, concret, poti face pentru el.

  1. Foloseste fraze afirmative.

In primul rand, negatiile din convorbirile de vanzari au un mare impact negativ din cauza faptului ca induc raspunsul negativ in mintea interlocutorului. In al doilea rand, daca folosesti o formulare de tipul “Inteleg ca echipa dumneavoastra de vanzari nu da randamentul dorit.” potentialul client se va simti insultat, iar tu nu vrei acest lucru. Foloseste, in schimb, “Prin intermediul trainingului nostru, puteti atinge noi standarde in ceea ce priveste vanzarile companiei dumneavoastra.”



  1. Ai grija la ton.

Unu la mana, trebuie sa denoti compententa si pozitivism intotdeauna. Stai drept si respira adanc, astfel incat vocea ta sa aiba rezonanta.

Doi la mana, evita tonul ironic. Chiar daca de multe ori simtul umorului este apreciat, ai grija sa nu folosesti un ton ironic sau sarcastic. In plus, ai grija sa nu faci glume care sa ofenseze clientul. Este un capitol foarte delicat.

Trei la mana, chiar daca strategia ta este sa dai dovada de o doza de confort, ai grija sa nu pari mult prea relaxat. Poti denota dezinteres.



  1. Controleaza permanent zgomotul de fundal.

Ai grija sa nu fie volumul de la muzica prea ridicat, incat sa se auda prin telefon. Fa in asa fel incat colegii de birou sa stie ca vorbesti cu un client, pentru a evita situatiile in care se aude ceva neplacut. Daca stai aproape de fereastra, iar biroul se afla intr-o zona cu trafic intens, ai grija la claxoanele si alarmele de afara si asa mai departe. Trebuie sa il aduci pe client intr-o zona de confort, nu sa ii intinzi nervii.

Autor: Claudia Caraba