Influentat de factori de mare importanta, precum productivitatea si motivatia angajatilor, climatul organizational al companiilor devine din ce in ce mai mult un punct de mare importanta pentru managerii din cele mai diverse segmente care au realizat deja puterea pe care mediul de lucru o poate avea asupra angajatilor unei companii.

Dincolo de sarcinile sale tehince, un bun lider trebuie sa observe si sa actioneze mai mult in sensul psihologic si mental al echipei sale. Cuvintele si tonul potrivit sunt esentiale pentru mentinerea echilibrului in mediul de lucru.

Cum sa imbunatatim climatul organizational?

Merita mentionat faptul ca un climat placut si pozitiv afecteaza productivitatea, imaginea si dezvoltarea companiei echipei in mare masura. In general, un climat pozitiv ar trebui sa ofere urmatoarele beneficii:

  • incurajeaza creativitatea echipei;
  • o comunicare fluida si clara;
  • un nivel crescut de motivatie;
  • rezolvarea mai rapida a conflictelor;
  • stabilitate emotionala.

Asadar, de unde ai putea incepe? Mai jos am pregatit o lista cu sfaturi prin care poti imbunatati climatul organizational al companiei tale:

Defineste mediul de cautare

Si pentru a gasi solutii pentru problemele dintr-o companie, de unde altundeva ai putea incepe daca nu de la parerile membrilor echipei? Un sondaj creat special pentru acestia ar putea conduce la solutii eficiente pe termen lung.

Fie ca este vorba de interviuri fata in fata sau de chestionare online, este necesar sa identifici cel mai bun mod in care angajatii pot participa la sondajul creat de tine, oferindu-le cele mai potrivite instrumente si cele mai bune oportunitati de a descoperi punctele slabe ale climatului organizational actual. Nu in utimul rand, pentru a face acest lucru cu succes, sondajul pentru angajati ar trebui sa acopere intrebari bine structurate care sa tinteasca spre nemultumirile generale ale acestora si posibilele erori care afecteaza mediul de lucru.

Dezvolta o strategie prin rezultatele obtinute

Cu datele de cercetare colectate, este timpul sa dezvolti strategii de imbunatatire, reunind ideile si observatiile tuturor membrilor respondenti.

  • Tehnici de vanzare
  • Finanate si economie
  • Management si leadership
  • Marketing si branding
  • Marketing online
  • Resurse umane
  • PR si comunicare
  • Idei de afaceri
  • Interviuri antrepenori de succes
  • Povesti despre afaceri de succes
  • Tehnici de vanzare

    Tehnici de vanzare

Tehnici de vanzare

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Cum sa fii un lider eficient

    Cum sa fii un lider eficient

Cum sa fii un lider eficient

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Cum sa fii un lider eficient

    Cum sa fii un lider eficient

Cum sa fii un lider eficient

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Instrumente creative pentru reclame virale

    Instrumente creative pentru reclame virale

Instrumente creative pentru reclame virale

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Marketing online

    Marketing online

Marketing online

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Resurse umane

    Resurse umane

Resurse umane

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • PR si comunicare

    PR si comunicare

PR si comunicare

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

Pe masura ce vei analiza aceste date, vei descoperi faptul ca implementarea unor solutii in lipsa unui sondaj care sa colecteze parerile angajatilor nu ar fi fost usor de realizat.

Gaseste solutii alaturi de echipa ta

Sa stii sa asculti parerea si sugestiile subordonatilor este esential pentru un climat organizational bun. Majoritatea angajatilor se simt apreciati cand le sunt ascultate sau chiar urmate opiniile.

Fiecare membru ar trebui sa aiba acces la principalele puncte prezentate in rezultatele cercetarii, putand sa colaboreze pentru imbunatatirea climatului – daca este ceva fezabil.

Monitorizeaza

Cercetarea a fost efectuata, datele au fost colectate si strategia aplicata. Prin urmare, este timpul sa monitorizezi rezultatele planurilor puse in aplicare. Pentru asta, se recomanda ca cercetarea initiala sa fie repetata in aproximativ sase luni, permitand o analiza a ceea ce a functionat si a ceea ce mai trebuie lucrat si imbunatatit!