In activitatea unei corporatii, o eroare de management se poate  transforma intr-o lectie foarte utila, daca esti dispus sa inveti din ea. Deseori, se intampla ca aceasta lectie sa ofere principii demne de urmat pentru viitorul apropiat, care pot schimba radical evolutia unei companii.

Antreprenorul Andy Yates, proprietarul companiei din Marea Britanie, Huddlebuy, a realizat un top al celor mai des intalnite erori facute de antreprenori, dar ofera si cateva solutii pentru evitarea acestora, noteaza BBC.

Antreprenorul spune ca deseori, unii oameni de afaceri se grabesc sa angajeze salariati noi pentru un proiect. El spune ca in afaceri nu ideea conteaza, ci modul in care aceasta este transpusa in practica de catre membrii unei echipe foarte bune. Daca vreti sa aveti succes in ceea ce priveste angajarea oamenilor potriviti, trebuie sa va ghidati dupa criterii precum calificarea puternica a unui nou angajat, calitati de lider, initiativa, dedicare, dar si experienta.

Nu trebuie sa ajungeti in situatia de a angaja prima persoana pe care o veti intalni, deoarece rezultatul va poate indeparta in viitor de succes. Fa-ti timp pentru interviurile de angajare pentru posturi importante si fa in asa fel incat sa organizezi interviuri in medii diferite si cu oameni diferiti pentru o anumita perioada de timp!



Este bine sa pleci de la ideea ca intotdeauna sa angajezi oameni care sa fie mai buni decat tine si colegii tai, in domeniul lor de activitate.

Un alt sfat valoros din partea antreprenorului britanic este acela de a nu te concentra doar asupra produsului, ci si asupra afacerii in sine, asupra viziunii tale. Multi manageri ajung in pozitia de a fi obsedati de lansarea unui anumit produs pe piata, asa incat nu il vand pana cand acesta nu va fi perfect, iar tergiversarea poate fi nociva pentru un business!

Trebuie sa fii capabil sa te razgandesti daca instinctul tau se dovedeste ca a fost gresit!



Antreprenorul Andy Yates spune ca, cu cat dureaza mai mult lansarea unui produs, este posibil ca un concurent mai agil si mai rapid sa fure lozul castigator. Trebuie sa descoperi ceea ce isi doresc cu adevarat clientii si apoi sa le vinzi produsul respectiv. Este necesar sa tii cont de faptul ca orice produs se poate imbunatati odata cu trecerea timpului.

Este bine sa incerci sa te axezi asupra felului in care produsul tau poate ajuta clientii. O alta recomandare a antreprenorului din Marea Britanie arata ca nu este bine sa va bazati numai pe instinct atunci cand incheiati un business. Instinctul in afaceri este important atunci cand e sustinut de o buna experienta!

BBC arata ca alte erori constau in mentinerea unor idei preconcepute si lipsa vointei de a-si schimba opinia in fata unor noi argumente. Trebuie ca tot timpul sa fii capabil sa te razgandesti, daca instinctul tau se dovedeste ca a fost gresit. In plus, inainte de a investi intr-un anumit domeniu, investeste ceva timp in testare sau consulta si alti specialisti, care iti pot valida sau nu ideea. Invata sa fii capabil sa renunti rapid daca produsul si proiectul nu functioneaza!

Antreprenorul britanic mai spune ca a constatat ca cele mai bune afaceri sunt cele care au parte de o strategie clara. Ideile noi sunt utile, cat timp nu este pierduta viziunea pe termen scurt atunci cand privesti in viitor, asa ca trebuie sa nu uiti de elementele de baza ale afacerii tale si de ceea ce isi doresc clientii tai.

Mihai Matei

 

Vrei sa inveti noile concepte ale managementului modern?

Vrei sa afli si sa folosesti cele mai utile instrumente de lucru ale unui manager eficient?

Vrei sa fii un manager eficient care obtine rezultate?

Atunci vino la Trainingul De Management! Mai multe detalii, aici!